Radi se o jednom od najskupljih automobila u Hrvatskoj kojega pokreće motor koji ‘vozi‘ i Porsche Cayenn, Panameru GTS i Lamborghini Urus
Vozeći Audi A8 60TFSI Quattro L, jedan od najskupljih auta u Hrvatskoj čovjek se ne može ne zapitati je li u ovom automobilu bolje biti vozač ili onaj koji straga uživa u svim mogućim premium sadržajima koji su dostupni u ovom automobilu. Desno stražnje sjedalo, takozvano direktorsko, a moglo bi se zvati i premijersko ili predsjedničko pruža sav luksuz koji vam može pasti na pamet. Od televizora koji se nalazi na stražnjem dijelu suvozačevog sjedala (jedan je naravno i na vozačevom sjedalu) do masaže za leđa, ramena, ali i stopala, pa sve do klimatiziranih i naravno grijanih sjedala, stolića koji se izvlače iz središnje konzole i kontrolne ploče između sjedala s kojom možete upravljati svim medijskim i Infotainment sadržajem, kao i sjenilima, grijanjem i unutrašnjim osvjetljenjem. Tu je i bežični punjač za mobitel kao i nekoliko usb priključaka. Također, u donjem dijelu središnje konzole straga nalazi se i utičnica od 230V koja služi za punjenje laptopa, igraćih konzola pa i mobitela.
Zajamčena privatnost
Naravno tu su i sjenila na bočnim i stražnjim prozorima ako želite malo privatnosti kao i akustična stakla koje sprječavaju svu nepotrebnu buku izvana. To desno stražnje direktorsko sjedalo ima primat nad suvozačem, pa ako netko na zadnjem sjedištu odluči pomaknuti suvozačevo sjedalo naprijed, što se radi pritiskom na jednu tipku na vratima, kako bi si izmasirao umorna stopala, suvozač tu ne može ništa. Kontrola je na zadnjem sjedištu, i to je u ovakvom automobilu stvarno u redu. Da ne zaboravimo, na stražnjem sjedalu, točnije između dva sjedala nalazi se i maleni hladnjak zlu ne trebalo, koji ne utječe previše na veličinu prtljažnog prostora koji je podosta velik a u njega stanu dvije boce od litru te dodatni pretinac za limenke i čaše.
Materijali u automobilu su svi od rede iz premium klase, pa unutrašnjost krasi Valetta koža visoke kvalitete s minimalnim korištenjem laka, detalji od aluminija, dok su obloge u vratima popunjene mikrovlaknima, pa djeluju kao nježni tepihić.
Audi je, kada se radi o ovom automobilu mislio na sve, pa ako i kada poželite izaći iz njega, on će se lagano podignuti od zemlje kako bi olakšao sam izlazak, da se slučajno ne bi previše naprezali.
Aromatizirana unutrašnjost
Kad se preselimo na vozačevo sjedalo vjerojatno prvo što upada u oči je da se pri paljenju automobila otvaraju poklopci od klime što izgleda zaista impresivno, a ako istu radnju ponovite po mraku oduševit će vas svjetlosni potpis Audija koji će se iscrtati pred vašim očima. Ta prednja svijeta su Matrix u Led tehnologiji gdje svaki far ima LED module gdje se uključivanjem, isključivanjem i zatamnjivanjem LED dioda prilagođava svjetlosni snop prema okolnim uvjetima i navigacijskim podacima i u svakom trenutku optimalno osvjetljava put.
Za vozača je tu naravno i grijani upravljač, grijani naslonjači za ruke, te klimatizirana sjedala kao i u stražnjem dijelu automobila.
Infotainment sustav nije najnovije generacije, ali to zaista ne smeta previše jer je podosta jednostavna za korištenje kada pohvatate sve 'cake' i finese. A kada to pohvatate, shvatit ćete da Audi ima opciju aromatiziranja unutrašnjosti automobila ioniziranim zrakom s dvije opcije mirisa- ljetni i zimski i oba miriše veoma lijepo jer zrak prolazi kroz filter aktivnog ugljena.
Što se sigurnosti tiče, tu je Audi pre sense front i back koji prepoznaje uz pomoć infracrvene kamere druga vozila, pješake i bicikliste te upozorava vozača ako postoji opasnost od naleta na iste. ako vozač ne reagira kako bi trebao Audi će sam zakočiti kako bi izbjegao ili ublažio posljedice sudara. Pre sense straga pak prepoznaje neizbježan nalet vozila straga pa ako se to dogodi podešava sjedala i pojaseve u optimalan položaj kako bi se udar za osobe unutar vozila maksimalno ublažio. Tu je i sustav prepoznavanja prometnih znakova koji dobro dođe pri prelasku ležećih policajaca jer sustav prepoznaje prepreku a prediktivni ovjes podiže automobil kako bi prelazak uspornika bio što mekši i blaži.
Skretanje na sva četiri
A s obzirom na to da se radi o velikom automobilu, dužem od pet metara, za one nevještije tu je i paket pomoći pri parkiranju pa nakon što programirate svoj A 8, on se sam parkira na odabrano mjesto. Također, dužina automobila ne utječe na njegovu upravljivost i skretanje jer ovaj Audi skreće sa svim kotačima pa ni male i uske uličice ne predstavlja problem ovom premium automobilu.
Kada pričamo u vanjskom izgledu novog Audija treba reći da se radi o petoj osvježenoj generaciji A8-ice, s tim da su promjene u vizualu minimalne. Prednja maska je veća nego kod prethodne generacije ukrašena kromiranim detaljima, bočna linija je ostala jednaka kao i prije dok su prednja svjetla nova, Matrix projekcijska kao i stražnja koja su spojena ledicom i kromiranom linijom.
Ogromna snaga
Ovaj automobil pokreće benzinski V8 motor snage 460 konja koji do stotke stiže za svega 4,5 sekundi dok mu je maksimalan brzina ograničena na 250 kilometara na sat a isti motor pokreće i topmodel S8, Porsche Cayenne i Panameru GTS te super sportski Lamborghini Urus.
U ponudi je još i V6 TDI motor snage 286 konja, benzinac V6 s 340 konja te plug in hibrid s 462 konjske snage. Deklarirana potrošnja voženog Audija A8 60TFSI Quattro L iznosi 12 do 13 litara, iako je stvarna potrošnja mnogo veća, pogotovo na gradskim cestama, no kao da je to od presudne važnosti za ovakav automobil i njegov vozača.
Cijena testiranog modela s punom opremom iznosi 1.782.500,73 kune. Nije malo, ali vrijedi.