Kinesku fast-fashion kompaniju najviše se ‘guglalo‘ u čak 113 zemalja svijeta čime je pretekla Zaru koja je na prvom mjestu u 26, uključujući svoju ‘rodnu‘ Španjolsku
I dok mnogi modni brendovi igraju na kartu održivosti ne bi li izbjegli bijes potrošača koji im uporno ukazuju na činjenicu da su, nakon naftne industrije, najveći zagađivači okoliša, kontroverzna fast-fashion kompanija Shein niže tržišne uspjehe, a sad je proglašen i najpopularnijim svjetskim modnim brendom 2022.
Prema istraživanju portala money.co.uk, tu kinesku kompaniju osnovanu 2008. najviše se ‘guglalo‘ u čak 113 zemalja svijeta čime je pretekla Zaru koja je na prvom mjestu u 26, uključujući svoju ‘rodnu‘ Španjolsku.
O kolikoj se popularnosti radi svjedoči i strelovit rast prihoda. Kako prenosi HypeBeast, 2020. Shein je ostvario 10 milijardi dolara prihoda, dok su rivali poput Asosa i Boohooa istu godinu uprihodili 4,4 odnosno 2,4 milijarde dolara.
Slika svijeta
Prema Euromonitoru, ta platforma za modnu trgovinu procijenjena je na nevjerojatnih 100 milijardi dolara što je čini najvećom modnom kompanijom koja zarađuje isključivo na online prodaji. Njihov rast je nevjerojatniji uzmu li se u obzir kontroverze koje su pratile poslovanje.
Osim što su brend javno prozivali utjecaja na okoliš, poznati su i po krađi dizajna (osobito preuzimanju ideja od neovisnih i dizajnera u usponu), nenamjernom kemijskom trovanju kupaca koji su koristili neke njihove lakove za nokte, izrabljivanju kineskih zaposlenika (navodnih 75 sati tjedno), neurednim isplatama te nesigurnim radnim uvjetima.
Popularnost je moguće opravdati utjecajem društvenih mreža, ali i rastućim troškovima života. U takvim okolnostima, kupci zanemaruju negativne strane kineskog fast-fashion brenda i kupuju dostupnu, pristupačnu odjeću trendovskog dizajna. Činjenica da je Shein postao najpopularniji brend na svijetu manje govori o njihovom uspjehu, a više o tužnoj slici svijeta u kojem živimo.