Snažna suradnja sa zaposlenicima i klijentima ključna je za dugotrajni uspjeh. Bilo da je riječ o radu unutar tima zaposlenika, sklapanju ugovora s klijentima ili razvijanju novog proizvoda s partnerima, ulaganje u suradnju i strategiju ključni je faktor svakog poslovanja.
Knjiga ‘Collaboration Strategy‘, autora Felixa Barbera i Michaela Goolda, objašnjava kako glavna briga većine poslodavaca i CEO-a nije strategija, odnosno kreiranje neodoljive ponude ili nadmudrivanje konkurencije, već uvjeravanje ljudi da zaista počnu provoditi tu strategiju.
Barber i Goold u svojoj knjizi prikazuju ovih deset ključnih točaka uspješne i profitabilne suradnje:
Stvaranje vrijednosti
Uspješna suradnja jednako je vrijedna i vama i partnerima. Potrudite se da svim raspoloživim sredstvima pridonosite jačanju suradnje.
Prednost u odnosu na konkurenciju
Uspješna suradnja, bilo sa zaposlenicima, klijentima ili poslovnim partnerima, osnažuje vašu kompaniju i čini je konkurentnom na tržištu.
Suradnja svjedoči u korist vaših vještina
Kada surađujete s drugima, morate biti svjesni svog uloga – u suradnju unosite stručnost, iskustvo i vještine koje nedostaju vašim partnerima. Istovremeno budite svjesni vlastitih nedostataka.
Partneri bi trebali biti sposobni i motivirani
Jednako kao što vi morate biti stručni i sposobni, te bi odlike trebali posjedovati i vaši partneri.
Nema sukoba interesa
Bliska suradnja zahtijeva situaciju u kojoj partikularni interesi ne dovode u pitanje postojanost partnerstva i međusobno povjerenje među partnerima. Prije nego se odlučite za neku suradnju, temeljito provjerite postoje li temelji za potencijalne sukobe interesa.
Ravnopravno pregovaranje
U idealnoj bi situaciji partneri trebali raspolagati jednakom pregovaračkom moći. Drugim riječima, nitko ne bi trebao biti u poziciji u kojoj su mu uvjeti poslovanja nametnuti. Ako strane nisu ravnopravne, nema govora o dugoročnom i stabilnom partnerstvu.
Postavite ciljeve i ograničenja kako biste mjerili uspješnost
Svaka bi strana trebala biti sposobna postaviti vlastite ciljeve i očekivanja te uspješnost partnerstva mjeriti kompatibilnošću. Ako postoje ograničenja, treba ih unaprijed definirati.
Nagrade su proporcionalne izvedbi
Uspješna suradnja pospješuje izvedbu na način da nagrađuje pojedine strane za uspješno postizanje specifičnih ciljeva. To se na jednak način odnosi i na zaposlenike, klijente i poslovne partnere.
Definirajte povoljne uvjete
Kako biste osigurali uspješnu suradnju, budite spremni ponuditi povoljne uvjete drugoj strani. Isto tako, očekujte takav potez i od strane partnera ili zaposlenika.
Neka perspektive budu ujednačene
Što više od gore navedenih točaka osigurate, suradnja će biti uspješnija. U najboljem scenariju sve će točke biti postignute i zadovoljene s obje strane.