
Kad se nađete na novom poslu nije uvijek lako snaći se i pokazati sve kvalitete. Mnoge od vještina potrebnih za napredovanje ne odnose se samo na obavljanje radnih zadataka, nego i na generalni stav zaposlenika i stvaranje društvenih kontakata.
Business Insider donosi 10 savjeta kako se snaći i napredovati na poslu u prvih godinu dana.
1. Dokažite se
Posao nikada nemojte uzimati zdravo za gotovo, potrebno je dokazivati se svaki dan ispočetka. Definirajte nekoliko najvažnijih osoba koje su bitne za dobro obavljanje posla, što uključuje vašeg šefa i nekoliko partnera – potrebno je dobro razumjeti njihove potrebe i ‘vruće‘ tipke. Osigurajte da postanu vaši fanovi.
2. Nastojte razumjeti vodstvo kompanije
Djelujte u skladu sa akcijama vodstva. Uz malo empatije, hrabrosti i znatiželje na poslu se mogu dogoditi čudesne stvari.
3. Upoznajte svoje kolege
Novi posao uvijek pruža mogućnosti za povezivanje. Nemojte se plašiti i pristupiti kolegama i upoznati se, a možete ih pozvati i na kavu ili ručak.
4. Izrazite svoje ideje i osigurajte potporu
Identificirajte pojedinca za kojeg očekujete da će podržati vaše ideje – ta osoba ne mora nužno biti u vašem odjelu. Važno je izgraditi energiju i uzbuđenje oko neke ideje, a što je više ljudi može podržati – utoliko bolje. No ne zaboravite, konkretan i uvjerljiv prijedlog najvažniji je za pridobivanje podrške.
5. Iskoristite uspjeh za napredovanje
Radite naporno. Uspjeh na jednom položaju, pretočit će se u uspjeh i na nekoj drugoj poziciji.
6. Pratite svoj rast
Svoj životopis osvježavajte u ‘realnom vremenu‘. Svaki tjedan napišite par natuknica o tome što ste naučili tog tjedna.
7. Nikada ne prestajte učiti
Uvijek učite stvari koje će vam pomoći da napravite iskorak u nova područja.
8. Podijelite svoje znanje
Prenošenje vlastitih vještina drugima odličan je način za njihovo održavanje i usavršavanje. Tražite mogućnosti za prenošenje znanja, jer ćete koristi od toga imati i vi kao pojedinac i vaša organizacija.
9. Ne dozvolite si da ‘zaglavite‘
Mnogi zaposlenici sa vrhunskim obrazovanjem završavaju u sporednim ulogama, a ženama se to događa češće nego muškarcima. S vremenom to može otežati stjecanje važnih vještina ili kontakata, kao i uvid u potrebu daljnjeg napredovanja i uskakanja u važnije uloge. Izvažite svoje mogućnosti i djelujte, a nakon toga će i put kojim će se kretati vaša karijera biti jasniji.
10. Nastavite dalje, bez obzira na sve
Prije ili poslije doći će teška vremena, katkada i vrlo teška. Ne dajte da vas te prepreke zaustave. Budite ustrajni i nađite način kako ih proći ne gubeći iz vida svoje ciljeve, ali ni to kakva ste osoba. Izborite se za ono u što vjerujete.