Znanja
StoryEditor

4 načina za smanjenje troškova proizvodnje

14. Rujan 2016.

Financijska situacija često natjera poslodavce na dijeljenje otkaza. Čak se i u Silicijskoj dolini osjećaju posljedice rastućeg investicijskog "ziheraštva" te velike startup uzdanice poput Evernota, Jawbonea, Hootsuitea i Snapchata otpuštaju radnike. Oni si to mogu priuštiti, a što je s malim poduzećima? Može li si zaista poslodavac dopustiti da ostane bez jedinog stručnjaka za određeno područje kojeg ima u timu? Najbolje rješenje za poslodavca s ograničenim financijskim sredstvima i oskudnim brojem zaposlenika jest smanjenje troškova proizvodnje. Kad se pitanje proizvodnje riješi kako treba, to vodi do kvalitetnijih proizvoda po nižim cijenama, poboljšava financijsku sigurnost i konkurentnost.

Entrepreneur donosi četiri načina kako proaktivno upravljati proizvodnjom i smanjiti njezine troškove.

1. Neka cijena diktira proizvodnju

Iako je uvriježeni način prvo odrediti proizvod, odabrati način proizvodnje pa tek onda cijenu, to zapravo nije najbolji redoslijed. Umjesto toga, bilo bi preporučljivo prvo procijeniti tržišnu cijenu proizvoda (odrediti za koliko se novca realno taj proizvod može prodati) i raditi unatraške. Uzmimo za primjer da se bavite proizvodnjom pametnih satova i provjerili ste cijene sličnih proizvoda na tržištu te saznali da se kreću oko 250 dolara. Na vama je zadatak da prilagodite troškove proizvodnje tako da budu niži od procijenjenog prihoda. Tako da ćete možda morati zanemariti svoju želju da proizvodite satove od kože i okrenuti se plastici. Bitno je samo uzeti u obzir sve troškove proizvodnje - razvoj, prototipove, certifikate i proizvodnju.

2. Okrenite se outsourcingu

Proizvodnja u vlastitoj tvrtki čini se najočitijim rješenjem, ali to nije uvijek najisplativije. Važno je da poduzetnici dobro promisle o outsourcing soluciji, a ne da se izričito fokusiraju na ono što žele proizvoditi u svojem pogonu. Podsjetimo da je Skype učinio isto zaduživši estonski tim za razvoj proizvoda i to im je osiguralo veliki uspjeh - Microsoft je na tome zaradio 8,5 milijardi dolara. Neovisno kojim se poslom bavite, nema razloga ograničiti ga na prostor svoje firme.

3. Eksperimentirajte s neočekivanim

Ljudi očekuju da određene stvari izgledaju na određeni način, ali istina je da najuspješniji proizvodi "razbijaju kalupe". Švicarska energetska kompanija Alevo dobila je milijardu dolara da napravi inovativan sustav za pohranu energije. Suprotno očekivanjima, pretvorili su velike kontejnere za utovar u baterije. Time su omogućili proizvođačima energije da očuvaju mrežnu energiju koja se prethodno gubila. Naravno, lakše je reći nego učiniti, ali gledajte izvan okvira konvencionalnih materijala i metoda. Najinovativniji putevi su oni koji još nisu utabani.

4. Sprijateljite se s lokalnim dobavljačima

Uspostavite dobre odnose s regionalnim proizvođačima koji razumiju vaše ciljeve i spremni su se s vama upustiti u inovacije. Možda će to biti skuplje od suradnje s kineskim tvornicama, ali tisuće poduzetnika će potvrditi da će to spriječiti prekide u opskrbi. Povezanost s lokalnim proizvođačima štedi novac i smanjuje glavobolje kada nastanu problemi.

04. studeni 2024 08:37