Znanja
StoryEditor

Agencije, šaljite zaposlenike na edukaciju!

21. Studeni 2013.
Piše:
sbabic1

Prošlog je tjedna iz Hrvatske udruge reklamnih agencija (HURA) stiglo priopćenje da je krenula nova runda prijava za Europski oglašivački certifikat (EAC), koji je, kako kažu, jedini europski certificirani stručni program usavršavanja namijenjen mladim zaposlenicima domaćih oglašivačkih agencija.

Članice HURA-e svoje zaposlenike s minimalno dvije godine iskustva mogu besplatno prijaviti na program, koji obuhvaća šest različitih tematskih modula: oglašavanje i komunikacija u kontekstu, upoznavanje klijentovog poslovanja, klijentov kreativni i medijski brief, kreativnost i kreativni razvoj, razumijevanje medijskih kanala te realizacija kreativnih ideja. Polaznici koji uspješno završe program EAC stječu certifikat EAC, koji je priznat i odobren kao relevantno sredstvo vrednovanja u cijeloj Europi. U teoriji program zvuči primamljivo, a kako stvar izgleda i u praksi, zapitali smo ‘accountice‘ iz agencija Grey i Bruketa & Žinić OM, Martinu Brnić i Katarinu Jurčević, koje su sudjelovale na posljednjoj edukaciji.

Fleksibilnost programa

Kao jednu od temeljnih prednosti programa ističu činjenicu da se edukacija obavlja virtualnim putem što je, kako objašnjava Jurčević, ‘divna stvar u ovom užurbanom vremenu’. Tijekom edukacije, koja u pravilu traje nekoliko mjeseci, prolazi se kroz niz poglavlja koja, među ostalim, tumače i objašnjavaju ključni ljudi u industriji. - Idealan tempo učenja bio bi minimalno četiri sata na tjedan. Nikako ne preporučam ‘kampanjski’ rad - savjetuje Jurčević iako program omogućava da polaznici odrede sami kojim će tempom i u kojem vremenu savladavati određene teme, odnosno module, jer čitav je sadržaj na web-stranici, a tim koji stoji iza EAC-a predviđa da je za ‘prelazak’ svih materijala potrebo ukupno trideset sati. - Primjerice, jedan od modula je i kako napisati brief, što svakako koristi svima u industriji. Nakon što pročitate poglavlje, odslušate i pogledate snimljene materijale, čeka vas kviz, čiji rezultati ulaze u finalnu ocjenu. Ti kvizovi pomažu u testiranju je li polaznik shvatio tematiku - objašnjava Jurčević. I njena kolegica iz agencije Bruketa & Žinić OM pohvalila je teme koje polaznici obrađuju jer su prilagođene boljem razumijevanju čitave industrije, ali i činjenicu što je svaka cjelina potkrijepljena primjerima iz prakse, što ne samo da omogućava polaznicima da lakše upamte gradivo već i na konkretnim studijama slučaja vide kako se ono može primijeniti i u praksi.

Kvaliteta interakcije

Kako kaže Brnić, potonje je njoj bila i najzanimljivija stvar na tečaju. - Tema koja se obrađuje dodatno je pojašnjena snimkama u kojima se pojavljuju profesionalci iz agencija. Osim što su njihova iskustva vrlo zanimljiva i poučna, daju dodatnu vrijednost tečaju. Način razmišljanja većine snimljenih profesionalaca vrlo je inspirativan - smatra Brnić. Jurčević pak izdvaja činjenicu da program, iako daje slobodu u planiranju vremena za učenje, polaznik prolazi uz pomoć tzv. online tutora koji je u svakom trenutku na raspolaganju, a, s druge strane, princip rada omogućava dobru interakciju sa svim sudionicima. - Drugim riječima, nije riječ samo o tome da se polaznik ode na stranicu, preuzme materijale i dobro ih naštreba, već o aktivnom uključivanju u rasprave, učenju direktno od stručnjaka… - nastavlja polaznica iz Greya. Takvi i slični programi valoriziraju se na osnovi njihove primjenjivosti u svakodnevnom poslu, s čime su polaznice također zadovoljne. Konkretno, Brnić smatra da joj je program pomogao da na svakodnevne poslove gleda iz drugoga kuta. - Osim toga u agenciji Bruketa & Žinić OM, u kojoj sudjelujem na zanimljivim projektima i uz čiju sam potporu imala priliku sudjelovati u edukaciji, stečeno znanje pomaže mi u razumijevanju izazova s kojima se susreću kolege s kojima surađujem - objašnjava Brnić i nastavlja da tečaj EACA preporuča mladim profesionalcima, koji se mogu prisjetiti nekih konkretnih znanja koja su učili na fakultetu (konkretno, ona je diplomirala marketing na Ekonomskom fakultetu), ali i izbrusiti osnove primjerima iz prakse i novim trendovima iz svijeta poslovnog oglašavanja.

Savjeti polaznicima

Novim polaznicima, pak, Jurčević savjetuje da si postave kontinuitet rada, jer će im inače biti jako teško proći sva poglavlja i povezati ih u cjelinu. - Primjerice, pri izradi bilo kojeg projekta bit će vam lakše i jednostavnije shvatiti zašto je kampanja napravljena upravo na taj način i zašto je ostvarila uspjeh - kaže Jurčević, a Brnić poručuje da vrijeme za potrebno za prolaženje cijelog tečaja nije ništa kraće od predviđenog. - Uzmite si dovoljno vremena. Pogledajte sve snimke i pročitajte sve što se nudi na web-stranici da biste zaista naučili i mogli primjenjivati stečeno znanje u svakodnevnom radu. Sretno! - dodaje Brnić. ‘Accountice‘ iz Greya i Bruketa & Žinić OM-a, zajedno s kolegama iz drugih zemalja, na kraju edukacije pristupaju ‘offline’ plaćenom ispitu, kojim stječu Europski oglašivački certifikat priznat u čitavoj Europi. Kako je navela Dunja Ivana Ballon, izvršna direktorica HURA-e, takav tip edukacije omogućava standardizaciju i usklađivanje znanja naših mladih profesionalaca s europskim standardima. - Dodatnu težinu daje mu činjenica da su ga kreirale dvije središnje strukovne organizacije u Europi - IPA (Institut praktičara oglašavanja) i EACA (Europsko udruženje agencija za tržišno komuniciranje), sve to uz potporu Europske komisije. U prilog njegovom uspjehu govori i činjenica da je prošlogodišnjem testiranju pristupilo više od tisuću mladih marketinških profesionalaca iz 30 zemalja - kaže Ballon. Pristupanje europskim edukacijskim programima ne samo da je poželjno iz rakursa savladavanja novih znanja, već i poboljšanja kvalitete struke. Naime, dolaskom krize, agencije su, među ostalim, svojim zaposlenicima rezale i edukacijske programe, pa je prodor novih praksi i trendova bio sveden na individualnu volju i želje agencijskih glava. Što je više polaznika bilo kakvih edukacijskih programa, jasniji su signali oporavka čitavog tržišta te se povećava mogućnost da se pomakne s mrtve točke.

13. svibanj 2025 12:41