Znanja
StoryEditor

Bez kvalitetnih podataka nema dobrih poslovnih odluka

14. Svibanj 2014.
Piše:
lider.media

U poslovanju, ima stavki koje se nikako ne smiju izostaviti ako se želi ostvariti poslovni uspjeh. S obzirom da su rasprostanjene u stručnoj literaturi, polako se o njima stječe dojam kao faktorima koji u danim okolnostima jamče uspjeh.

Jedan od tih faktora je zasigurno i često spominjno istraživanje tržišta. Osnovni problem s tim „faktorima stvaranja uspjeha“ jest u tome što sudionici poslovnog svijeta gotovo da očekuju da se oni provedu sami od sebe, tj. da će imati svoj pozitivni učinak bez obzira na trud i napor koji se uloži u njihovu provedbu. Najčešće je upravo u tome zamka za poduzeća jer se zbog neuloženog truda i greške u provedbi, mogu naći u lošijem položaju od početnog.

Svakako da je nastupanje na tržištu bez prethodnog adekvatnog istraživanja vrlo rizičan korak, ali pri tome treba razlikovati kvalitetno i nekvalitetno provedena istraživanja. Uzmimo za primjer samo prvi korak odabira ciljanog segmenta. Treba li odabrati specifični i uzak segment ili je proizvod namijenjen širokoj publici? Ako jest, treba postaviti pitanje u smjeru reprezentativnosti segmenta te koje su nam informacije relevantne za poslovanje. Odabir ciljanog segmenta je samo jedan u nizu koraka u ukupnom istraživanju tržišta, ali također i jedan od krucijalnih u poslovanju poduzeća.

Kako bi pružio znanja iz analize podataka i upravljanja njima, Institut za inovacije organizira još jedno izdanje Market Research Colloquiuma, edukacijskog programa osmišljenog da polaznike uvede u bolje razumijevanje kvalitetnog istraživanja tržišta. Uz najbolje regionalne stručnjake, predavač na programu jest profesor Joe F. Hair, autor Multivariate Data Analysis, bestsellera citiranog preko 25.000 koji predstavlja osnovnu referencu u istraživanjima. Program se održava između 24. i 27. rujna 2014., a sve dodatne informacije o programu, stipendijama i prijavama mogu se pronaći na www.marketresearchcolloquium.com.

22. studeni 2024 08:20