Znanja
StoryEditor

Čuveni redatelj David Lynch dizajnira sportsku odjeću za žene!?

24. Srpanj 2014.
Piše:
sbabic1

Kultni filmski redatelj David Lynch u drugoj polovici ove godine iznenadio je fanove dvjema prilično nespojivim stvarima. Osim što se na internetu pojavio trailer za novu filmsku verziju Twin Peaksa: The En-tire Mystery (a nekolicina odabranih sretnika imala je priliku pogledati čitav film prije nekih desetak dana), u medijima je osvanula vijest da Lynch planira lansiranje sportske linije odjeće za dame.

Tim potezom pokazao je kako ne samo da ima zaista izvanserijski, jedinstveni talent za filmsku režiju, stvaranje komorne, nadrealne atmosfere nego i talent za poduzetništvo. Lynch je s vremenom postao ne samo stručnjak za filmsku nego i za glazbenu i likovnu umjetnost, guru transcendentalne meditacije te zdravog i ispunjenog života, vrlo vješti marketingaš, ali i u konačnici brend sam za sebe.

Cvjetne tajice

Kako piše magazin Dazed, nitko nikad ne smije podcijeniti Lyncha, ako ni zbog čega drugog a onda zbog činjenice da je autor kultnog Twin Peaksa koji je na nebrojene načine utjecao na moderno TV i filmsko stvaralaštvo. Kad se netko s takvom referencijom ubaci u bilo koji drugi segment umjetnosti, automatski dobiva poene, kritika i fanovlje na njega gledaju blagonaklono (katkad i više nego što zaslužuje) i uopće ne propituju njegovu potrebu da svoju kreativnost realizira i na nekom drugom polju. No, pitaju se, zar se itko nadao da će ući i u modni ili, ako hoćete, sportski segment!? Nepredvidivi Lynch udružio se s virtualnim ‘hubom’ Live The Process koji se bavi promicanjem zdravog života ili, kako oni kažu, holističkog pristupa zdravlju i životu kroz prizmu modernog vremena. Ma što god to potonje značilo, ‘hub’ je odlučio jedan dio svog djelovanja materijalizirati proizvodnjom ženske sportske odjeće, gdje je u priču upao i Lynch. On navodno stoji iza dizajna sportskih grudnjaka i tajica koji se nude u limitiranoj liniji ‘Lynch Floral’, i to po cijeni između sto i 200 dolara. No kako piše Dazed, prije nego što počnete vrištati kako je Lynch prodao dušu đavlu i pretvorio se u koristoljubiva poduzetnika, dobro bi bilo znati da veći dio prodaje ‘režiserovih’ tajica s cvjetnim uzorkom odlazi u dobrotvorne svrhe.

Unikatna estetika

No postoji još jedna stvar kad je riječ o Lynchevu, makar privremenom, ulasku u modne (sportske) vode. Koliko god se to na prvu činilo nevjerojatnim, taj segment biznisa i nije toliko nespojiv s njegovim likom i djelom. Ponajprije, Lynch je tijekom svog filmskog stvaralaštva dokazao smisao za estetiku i stvorio neke nezaboravne modne ikone s velikog platna. Likovi poput Dorothy Vallens iz Plavog baršuna ili Rite u Mulholland Driveu dale su svoj obol filmsko-modnom univerzumu, dok su atmosferični, nadrealni kadrovi definirali Lynchevu estetiku koja se može prenijeti i na neke druge grane kreativnog stvaralaštva. Da je tomu tako, potvrdila je i njegova suradnja s modnim brendom Kenzo u predstavljanju kolekcije jesen/zima 2014. Lynch je za tu prigodu osmislio čitavu scenografiju; modeli su koračali pistom obavijenom finom maglicom, dok su na zidovima visjela ogledala na kojima je njihova figura bila iskrivljena, uvrnuta. Kako je tada medijima objasnio Lynch koji je, usput budi rečeno, bio zadužen i za glazbu koja se puštala na reviji, ‘htio sam postići atmosferu u kojoj se stapaju emocije i misterija’.

Guru meditacije

E sad, što se ovog sportskog, ‘zdravog’ dijela njegova života tiče, Lynch je, iako se to iz njegovih mračnih i misterioznih filmova ne bi dalo zaključiti (lako ga je zamisliti kako stvara obavijen duhanskim dimom s čašicom viskija u ruci) veliki poklonik istočnjačke ‘nauke’, i to od joge do meditacije. S potonjim je otišao korak dalje i postao ambasador transcendentalne medicine u razvijenom dijelu svijeta. Prije četrdeset godina iniciran je u svijet trancendentalne meditacije (TM), a 2005. osniva The David Lynch Foundation For Consciousness-Based Education and World Peace ili, skraćeno, DLF. Tu je riječ o organizaciji koja ima otvorene urede u Los Angelesu, New Yorku i Fairfieldu, a dugoročan joj je plan skupiti sedam milijardi dolara te tim sredstvima otvoriti sedam ‘učilišta’ u sedam različitih zemalja. Na njima bi polaznici učili sve o metodi brzog reduciranja stresa, života u miru ili, ukratko, sve o blagodatima TM-a kao ne samo duhovne prakse nego i stila života. Lynch tvrdi da bi se na tim školama stvarali ‘profesionalni mirotvorci’ s kojima bi svijet bio ljepše mjesto. Radu organizacije (koja osim toga donira novac i u druge humanitarne svrhe) pomogle su brojne utjecajne i globalno popularne osobe poput Ringa Stara, Paula McCartneyja ili (sad već ozloglašenog) Dr. Oza.

Strastveni kavopija

Zahvaljujući tim poznanstvima, ali i vlastitu liku i djelu, Lynch se pretvorio u pravog suvremenoga gurua, jednog od najvećih (a i financijski najutjecajnijih) među živućim selebritijima. Ono što je u toj priči najvažnije jest što je Lynch, baš kao i u filmovima, autentičan, dosljedan i uvjerljiv što, na posljetku, svaki brend i treba biti. Svoj brend Lynch vrlo pomno i detaljno gradi i u virtualnom svijetu. Na njegovoj internetskoj stranici bilo je moguće pratiti sve njegove kreativne izlete, i to od serije animiranih crtića Dumbland (koja se vrtjela i na njegovu YouTube-kanalu), dnevnog vremenskog izvještaja (koliko li je to apsurdno?) i sumanutih ‘ringtonova’ za mobitele pa do kupnje ‘njegove’ organske kave. S obzirom na to da je veliki kavopija, Lynch se dosjetio kako bi bilo zgodno na tržište lansirati kavu koja je točno po njegovu ukusu. Kavu koja dolazi s planinskih obronaka Sierra Madre moguće je kupiti u marketima Whole Foods ili naručiti preko internetske stranice redatelja. Navedenim biznisima svakako valja dodati i njegovu sve intenzivniju prisutnost u glazbenim vodama. Na svojim je albumima (uglavnom elektroničkog žanra) surađivao s popularnim facama, miljenicima hipstera, poput Šveđanke Lykke Le ili Karen O iz benda Yeah Yeah Yeahs. I da, Lynch se može pohvaliti da je dizajnirao namještaj, ali i napisao nekoliko knjiga s duhovnjačkim predznakom. Nakon što se podastru svi projekti koje je taj kreativni um uspio smisliti i realizirati ‘bacanje’ u dizajniranje sportske odjeće zaista nije nimalo čudno.

14. svibanj 2024 18:10