Znanja
StoryEditor

Design thinking tvrtki osigurava izlazak iz stagnacije

04. Kolovoz 2015.

Hrvatskim bi tvrtkama koje ne vide izlaz iz stagnacije posve sigurno poslužila inovativna tehnika ‘design thinking’, uobičajena među svjetskim tvrtkama – liderima u svojoj branši (primjerice, P&G, Volvo, SAP).

Ivija Bernatović, viša predavačica na ZŠEM-u koja se bavi upravo design thinkingom, kaže kako se tehnika koja ne zahtijeva pretjerana ulaganja može višestruko isplatiti jer lagano pokreće tvrtke iz ‘statusa quo’ prema novom ciklusu rasta.

Neki su od najčešće korištenih alata te tehnike:

vizualizacija – upotreba slika, vizualno razmišljanje koje nas tjera upotrijebiti ne samo riječi i govor nego i slike, mape i priče, nešto što menadžeri ne rabe svakodnevno. Kada u svom odjelu kažete novu ideju, npr. treba nam nova platforma, svako u svom području stručnosti drukčije će interpretirati dobivenu informaciju, ali ako vizualizirate što želite, smanjujete rizik od mogućih nepodudarnih mentalnih modela

mapiranje putovanja (journey mapping) – fokusira se na praćenje iskustva potrošača i na koji način potrošač komunicira s kompanijom. Umjesto fokus-grupa i anketa rabi se etnografski pristup, proučava se potrošača u njegovu okruženju. Poanta je pristupa identificirati potrošačevu bolnu točku i proizvesti inovaciju. Profesor s Harvarda na jednoj je inovacijskoj konferenciji rekao: – Nije poanta u proizvodu koji prodajemo nego je stvar u vrijednosti koju kreiramo u životu potrošača.

analiza vrijednosnog lanca – istražuje i preispituje kako organizacija komunicira sa svojim partnerima koji proizvode, stavljaju na tržište – distribuiraju njihove nove proizvode i usluge. Ponovno se zapitajte (ne samo menadžeri nego i svi zaposlenici) što možemo napraviti bolje u vrijednosnom lancu. Tko su nam ključni igrači? Na koji način svaki igrač pridonosi stvaranju vrijednosti? Tko ima moć? Gdje smo najslabiji?

• koristan je i alat ‘brzi razvoj koncepta’ gdje se u kratkom vremenu generiraju pretpostavke i potencijalne ideje za nove poslovne prilike. Izrada prototipa je vrlo učinkovita metoda inovacija, gdje apstraktne ideje postaju opipljive potencijalnim partnerima i kupcima.

customer co-creation zanimljiva je metoda inovacija koja uključuje kupce u kreiranje ideja, dakle menadžeri kompanija uključuju kupce u proces generiranja ideja i razvoja

29. travanj 2024 10:16