Znanja
StoryEditor

Dok je svijet pod invazijom Malaca, tvorci i ulagači trljaju ruke

16. Srpanj 2015.
Piše:
sbabic1

Malci su poharali kina! To je definitivan zaključak prvog vikenda prikazivanja animiranog filma ‘Malci‘ (Minion), spin-offa popularnog crtića ‘Kako je Gru ukrao Mjesec‘ (Despicable Me) koji je zaludio gledatelje i prije dolaska na veliko platno.

U Hrvatskoj ‘Malci‘ se mogu pohvaliti najboljim otvaranjem animiranog filma svih vremena s 59,3 tisuće gledatelja i zaradom od gotovo dva milijuna kuna. To je ujedno i drugo najbolje otvaranje studija Universal svih vremena u Hrvatskoj, kao i drugo najbolje otvaranje u 2015., nakon popularnih ‘Pedeset nijansi sive‘. Za taj uspjeh, ne samo na domaćem tržištu već i u cijelom svijetu, a posebno u Americi, zaslužni su silni dolari uloženu u promociju, točnije njih 600 milijuna. Naime, Universal je toliko nade položio u uspjeh ‘Malaca‘ da je odlučio uložiti rekordna sredstva u promociju. ‘Malci‘ su, dakle, osim prema gledateljima u prvom vikendu prikazivanja oborili rekord i u novcu koji su Universal i partnerski brendovi poput General Millsa, McDonald‘sa i Amazona (a oboren je rekord i u njihovom broju) uložili u reklamiranje duhovitih i simpatičnih, jednostaničnih bića Minionsa.

Napad na konkurencijuKako navodi Advertising Age, od gotovo 600 milijuna potrošenih dolara manje od polovice uloženo je na zakup medija (TV, print i sl.), a većina je ‘otišla‘ na reklamiranje poput lansiranja specijalne edicije žitarica Minions ili Tic Tac bombona. Zanimljivo je što je Universal promociju počeo još u prosincu prošle godine, a potom je iskeširao 4,4 milijuna dolara za reklamu tijekom SuperBowla. Ukupni trošak zakupa medija na američkim nacionalnim televizijama procjenjuje se na oko 24 milijuna dolara. E sad, pitanje je kako to da je Universal odlučio toliko novca uložiti baš u ta malena žuta stvorenja i zašto je toliko važno da baš ona obaraju rekorde?  Kako objašnjava ekipa iz AdAgea, osim, naravno, zarade, Universal želi poraziti konkurentske studije u svijetu animacije, što im nije polazilo za rukom barem od 1998. godine. Samo su dva animirana filma, ‘Frozen‘ i ‘Priča o igračkama 3‘, uspjela prikupiti milijardu dolara od globalne prodaje, a oba dolaze iz Disneyjeve radionice. Kako stvari sada stoje, ‘Malci‘ bi mogli biti treći animirani film kojemu je to pošlo za rukom, pa bi se i Universal napokon imao čime hvaliti. Kad je o promociji riječ, američki mediji izvještavaju o invaziji Minionsa. Universal je, recimo, potrošio enormna sredstva na ‘outdoor‘ oglašavanje u Los Angelesu tako da se čini da je postao grad Malaca. Osim klasičnih plakata koji najavljuju premijeru toga animiranog filma, grad je oblijepljen i plakatima na kojima su Malci prikazani u ‘umjetničkim‘ verzijama poput ‘Mona Lise‘ ili čuvenoga Munchovoga ‘Krika‘. Ta se kampanja, doduše u nešto manjem obujmu, mogla vidjeti i u New Yorku, Meksiku, Australiji, Velikoj Britaniji, Francuskoj i ostalim tržištima gdje bi ‘Malci‘, predviđa Universal, mogli postati filmski hit ljeta.  Ni Universalovi partneri nisi bili ništa manje maštoviti, a ni izdašni u promociji filma. Amazon, globalni partner čudnovatih žutih stvorenja, određene je proizvode dostavljao u paketima s likom Malaca i to puna dva mjeseca prije premijere.

Kreativni partneri Universal je u partnerstvu s brendom Chiquita nalijepio Malce na nevjerojatnih pola milijarde banana diljem svijeta. Te naljepnice mogu se skenirati pametnim telefonom, a nakon registracije na internetu kupci mogu sudjelovati u bogatoj nagradnoj igri. Brend General Mills lansirao je ‘custom-made‘ kampanju posvećenu crtiću. Taj je brend prije dvije godine bio partner originalnog crtića ‘Despicable Me 2‘ kada su se u osam različitih proizvoda (žitarica) mogle pronaći igračke s likovima iz crtića. Za spin-off verziju General Mills odlučio je igračke ubaciti u šest različitih vrsta proizvoda, ali i lansirati tematsku marketinšku kampanju. Kupci će do kraja promotivnog razdoblja u nekim zemljama svijeta moći kupiti i tematske Tic Tac bombone koji su zbog svog oblika idealni da ‘glume‘ Malce.Postovi na Facebooku u vezi s Tic Tac Minionsima dobili su na stotine tisuća ‘lajkova‘ i ‘shareova‘, a na Instagramu nakon lansiranja te ograničene verzije bombona objavljeno je isto toliko fotografija oduševljenih kupaca. Tic Tac Minions su čak inspirirali neke korisnice Instagrama da lakiraju nokte tako da izgledaju kao Malci, a o toj studiji slučaja raspravljalo se i na ovogodišnjem kanskom festivalu. McDonald‘s je u svoju ponudu uvrstio Minion Mania Meni koji nagrađuje najsretnije kupce; neka pakiranja sendviča posvećena su Malcima, a na američkom su se tržištu mogli kupiti i krumpirići u njihovom obliku.

Sad je dosta!Universal je, prema pisanju magazina Deadline, napravio vraški dobar posao i u segmentu licenciranja i ‘merchandisinga‘. Otkako su Malci (doduše kao Gruovi pomoćnici) prvi put ugledali svijet 2011. godine, studio je uprihodio 2,5 milijardi dolara do prodaje licenciranih proizvoda. Neobičnim, ali kreativnim korištenjem brenda Malaca mediji su proglasili onaj kompanije Pantone koja se, pojednostavnjeno, bavi bojama. Službeni dio njihovoga ‘kolor-spektra‘ postala je takozvana žuta boja Minion i samo dobro uvježbano oko može pronaći razliku između te Minion i klasične žute. Ali, naravno, nije stvar u boji koliko u reklamiranju brenda Pantone uz pomoć popularnog crtića koji je namijenjen, kako kažu, publici od četiri do 84 godine. Bilo bi nemoguće nabrojiti na kakvim se sve proizvodima od kišobrana, termosica, kravata, cipela pa do lizalica i kupki nalaze simpatični Malci. Neki mediji, poput Deadlinea, zaključuju da je invazija crtanih junaka pretjerana i netko bi trebao kazati Universalu da se zaustavi. Ako je suditi prema sjajnim prvim rezultatima u kinodvoranama, Universal nema baš nikakvog razloga da ih posluša.

23. studeni 2024 01:57