Znanja
StoryEditor

Gurnite rizik drugima u ruke

16. Kolovoz 2015.
Piše:
lider.media

Cvrči, cvrči cvrčak na čvoru crne smrče...’ Dalje nema! Zazvonio je mobitel i naglo prekinuo vaše opuštanje na moru. Jedan je server ispao dan prije, a sad se i ‘back-up’ počeo čudno ponašati i javljati neke alerte.

Marko, koji je zadužen da se u vašoj odsutnosti brine o infrastrukturi, zvao je tvrtku kod koje najčešće servisirate opremu, ali javila se samo tajnica koja je rekla da su svi ljudi na terenu ili na odmoru i da će tek drugi dan netko biti u servisu. Ovisite o čistoj sreći, hoće li rezervni server izdržati još dan-dva i shvaćate da ste doveli tvrtku u veliki rizik. Zaboravili ste davno cvrčke i nazivate redom brojeve ljudi koji bi vam mogli priskočiti u pomoć. A većina je njih u istoj okolini. Cvrčaka, mora, brodova i vraćaju se – potkraj osmog...

To je blaža verzija mogućih događaja, a onu žešću lako možete zamisliti sami. Vjerojatno je i ispisujete u nekim dokumentima koji se odnose na rizik poslovanja. Današnje poslovanje nemoguće je bez tehnologija, a time i kvalitetne tehničke podrške. Posao ne trpi zastoje pa u svemu treba biti aktivan i djelovati preventivno – bilo da je riječ o informatičkoj infrastrukturi ili o tehnologijama na prodajnome mjestu. U vremenima krize i rezanja troškova jednostavno si ne možete priuštiti dovoljan broj vlastitih zaposlenika da kvalitetno pokrijete opisane rizike. No i za takve situacije postoji rješenje. Gurnite rizik drugima u ruke...

Bez zastoja

Ugovorno održavanje IT opreme (hardvera, firmvera, softvera) oblik je prebacivanja rizika poslovanja (risk transfer) na vanjsku tvrtku koja svojim kompetencijama i kapacitetima jamči bitno smanjenje rizika ispada IT sustava. Pružatelj usluge osigurava hardverske dijelove potrebne za zamjenu u slučaju kvara na hardveru, a istovremeno nadzire softver i operativne sustave te aktivno upozorava korisnika na potrebna poboljšanja u redovitim mjesečnim izvješćima. Konačan je cilj da eventualni zastoj u poslovanju (i posljedični trošak) bude minimalan ili da ga uopće nema.

Usluga održavanja IT infrastrukture i sistemske podrške osigurava korisniku stabilnu okolinu u kojoj se obavlja poslovanje. Što je tvrtka veća, to je za nju važnije jer kvalitetno održavanje uz pravovremene preventivne akcije bitno smanjuje rizik poslovanja. Ovisno o djelatnosti organizacije problemi u održavanju mogu prouzročiti vrlo visoke troškove ili vam pak može izmaknuti dobit, stoga se većina velikih korisnika danas okrenula pristupu u kojem kompletno održavanje prepušta za to kvalificiranoj IT tvrtki koja se brine o informatičkim temeljima na kojima se obavlja poslovanje korisnika.

Razina usluge

Ugovorno održavanje podrazumijeva da se za svaki element koji je pod održavanjem precizno definira razina usluge (SLA), što podrazumijeva osnovne parametre kao što su vrijeme reakcije, vrijeme otklanjanja kvara i slično. Ipak, bolje spriječiti nego liječiti, pa je uobičajeno da se u sklopu ugovora rade mjesečni pregledi opreme koja se održava i na vrijeme predlažu preventivne akcije kako sustav ne bi zašao u zonu u kojoj počinju problemi i zastoji.

Kod korisnika koji su geografski rasprostranjeni po cijeloj Hrvatskoj dodatni je izazov pokriti sve lokacije zahtijevanim vremenom odziva, ali pažljivim planiranjem i koordinacijom specijalizirana tvrtka radit će to efikasnije i racionalnije nego korisnik sam. U takvim situacijama potrebno je još više posvetiti pozornost preventivnim zahvatima koji ovise o specifičnostima opreme, a usklađuju se s drugim aktivnostima kako bi se optimirao trošak povezan uz tu aktivnost.

Izračun za uštedu

Neke rizike ne možemo ukloniti, ali možemo ih bitno smanjiti. Pri tome je, u slučaju IT infrastrukture, najefikasnije sklopiti ugovorno održavanje s nekom od tvrtki koje su specijalizirane za to područje i imaju dugogodišnje iskustvo u pružanju takvih usluga. Te usluge osim reaktivnih akcija podrazumijevaju i preventivne akcije za postizanje veće stabilnosti i sigurnosti informatičkih sustava. Takve tvrtke svojim znanjem mogu sudjelovati i pri izradi BCP i DR projekata, a sve radi još veće razine sigurnosti poslovanja. Preventivni pregledi i održavanje pouzdano osiguravaju kontinuitet vašeg poslovanja i – maksimalno štede vaš novac. Da, štede. Izračunajte koliko vas stoji ispad sustava u direktnim i indirektnim troškovima i shvatit ćete kolika je ušteda u pitanju.

A dodatni benefit je – neprekinuto slušanje cvrčaka dok ste na odmoru. Jer brigu ste prebacili – na stručnjake. ‘Podne je. – Kao voda tišinom razl’jeva se. Sunčani ditiramb.’

22. studeni 2024 09:39