Austajderi PR profesiju često zamišljaju kao jedan neprekidan tulum. No, realnost je znatno drugačija. Konkurencija je nemilosrdna, a diplomcima je teško naći posao. Kako se onda istaknuti u gomili?
1. Usavršite vještinu pisanja
Ako se bavite komunikacijskim znanostima važno je da vaše mišljenje iskažete brzo, precizno i jasno. Morate biti domišljati i uvjerljivi. Baš kao da pišete roman.
2. Radite na samopromociji
Ne postoji bolja promocija od promocija samoga sebe. Ako želite promovirati proizvode velikih tvrtki, prvo morate znati kako u najboljem svijetlu predstaviti sebe. Kako inače uvjeriti moćnike da ste baš vi najbolji čovjek za taj posao?
3. Pazite što radite na društvenim mrežama
Ljudi vas danas vrlo lako nađu na internetu. Mnogi su se opekli baš radi glupavih statusa ili slika. Ukoliko ne filtrirate objavljeni sadržaj, ne samo da možete naštetiti imidžu tvrtke koju zastupate, već nećete uopće niti dobiti šansu za željni posao. Poslodavcima socijalne mreže postaju bitne kao i životopisi.
4. Pratite medije
Novinari su ljudi kojima morate prodati svoje ideje. Da bi to učinili na najbolji način morate znati kako oni razmišljaju, te kako mediji funkcioniraju . Isto tako na razgovoru za posao bitno je dobro poznavati aktualna politička i ekonomski odnos snaga. Budite informirani.
5. Obrazovanje je bitno, ali iskustvo i vještine su važnije
Svi poslodavci radije će zaposliti osobu koja je prethodno dokazala svoju vrijednost u poslovnom svijetu. Baš zbog toga stažiranje može bitno izuzetno korisno. Ima nebrojeno primjera ljudi koji su preskočili sveučilište, a koji su se nakraju pokazali puno boljim radnicima nego oni s najboljim ocjenama i nagradama rektora.
6. Istražite vašeg poslodavca
Vaše prijave za posao prilagodite karakteru poslodavca. Saznajte što je više moguće o klijentima tvrtke za koju želite raditi. Uhodite ih na društvenim mrežama, raspitujte o afinitetima šefova kod klijenata, kao i kod zaposlenika tvrtke.
7. Budite kreativni
PR je kreativna industrija gdje se originalne ideje i nekonvencionalno razmišljanje izuzetno cijene. Pokušajte već na razgovoru za posao biti pozitivno drugačiji. Bolje je verbalno prezentirati vaše zamisli, nego samo predati CV, koliko god on bio impresivan. A kada predajete životopis neka on iskače iz gomile. Tako je jedan kandidat koja se prijavljivio za posao u cijenjenoj britanskoj agenciji Kindred životopis poslao u formi telegrama. Impresionirao je šefove i dobio posao.