Kako raditi od kuće, a produktivnost održati na razini?

Rad od kuće zvuči izvrsno. Nitko vas ne nadzire, možete obući što god želite, nema uredskih drama. Ipak, nije sve baš tako jednostavno...
Rad od kuće ima i svoju lošu stranu – nema šefova koji vas motiviraju, bez stvarnog kontakta je teško ostati povezan s kolegama i lako je izgubiti koncentraciju. Kako, dakle, iskoristiti najbolje od rada od kuće? Donosimo nekoliko smjernica:
Postavite granice
Mnogi zaposlenici odabiru rad od kuće jer im to omogućava više vremena provedenog s obitelji. Međutim, osobe koje rade od kuće moraju postaviti granice – primjerice, nemojte obavljati kućanske poslove za vrijeme radnog vremena ili se družiti s ukućanima kada biste trebali raditi. Poštujte radno vrijeme.
Stvorite ured
Svaki radnik od kuće trebao bi imati jedinstveno mjesto za rad. Opremite se uredskim stolom i, u suštini, svime što biste imali u stvarnom uredu.
Popodnevno spavanje
Svatko od nas je iskusio umor i pospanost nakon ručka. Prednost rada od kuće jest što u takvim situacijama jednostavno možete odlučiti nakratko odspavati. Ali nemojte upasti u zamku i prespavati pola radnog vremena samo zato što možete. Na taj način ćete nagomilati zaostatke.
Ustanovite rutine
Jako je važno razviti plan radnih zadataka i pauza i držati ga se. Nemojte se uvjeravati da ćete sve što ne stignete obaviti za vikend. Radne navike su bitne i ne biste ih trebali izbjegavati samo zato što niste u uredu.
Ostanite u kontaktu s nadređenima
Iako kući nemate šefa koji vam puše za vratom, morate s njim ostati u kontaktu. Redovito provjeravajte koje su vaše radne obveze, ide li sve po zacrtanom planu i jesu li nadređeni zadovoljni obavljenim poslom. Na taj način ćete doći do prijeko potrebnih povratnih informacije o svom radu, a kolege i nadređeni neće zaboraviti da postojite.