Znanja
StoryEditor

Kako se nositi s neugodnim situacijama na poslu?

27. Rujan 2012.
Piše:
lider.media

Problemi najčešće dođu kada ih se najmanje očekuje. U poslovnom svijetu to zna izazvati neugodne situacije. Kako biste se što bolje snašli u takvim trenutcima, portal Ask men donosi pet neugodnih situacija i prijedloga za njihovo savladavanje sa stilom.

Klijent vas uvrijediNe postoji pravilo koje nalaže da se suradnici moraju voljeti i slagati. Neki će svoje frustracije ili nezadovoljstvo riješiti profesionalno, razgovorom, no drugi će vrijeđati suradnike. Naravno da ponižavanja i vrijeđanja izazivaju brojne emocije, no način na koji ćete se ponijeti u tom trenutku pokazuje vašu zrelost i sposobnost.Kada dođe do uvrede pokušajte što objektivnije sagledati situaciju. Razgovarajte s mentorima i razmislite je li došlo do osobne uvrede, ima li klijent možda čudan način za humor, žali li se na neki proizvod pa ste to uzeli previše k srcu i slično. Ukoliko ste sigurni da je vaš odgovor objektivan i da ima pik na vas, smireno predložite da neki drugi kolega preuzme suradnju. Sebi ćete smanjiti stres, a poslovno ste osigurali zadržavanje klijenta.

Klijent vas pozove vanTokom rada zna doći do toga da se sprijatelji s klijentom, no to zna dovesti do neugodnih situacija. Bez obzira pozove li vas klijent van (pri tome ne mislimo na radni ručak) ili na večeru koja nema poslovni prizvuk, zna doći do neugode. Najvažnije u toj situaciji je neosramotiti klijenta. Ako vam se učini da se tu ne radi samo o prijateljskom pozivu, dajte naslutiti kako ste zauzeti, u braku i slično. Ako je klijent uporan i inzistira na izlasku otvoreno recite kako viđate nekoga.

Proizvod za klijenta nije spremanNeki put jednostavno ništa ne ide od ruke. Uostalom, tko radi, taj i griješi. No, ponekad je to i izvan vaše moći - kasni isporuka, dobavljači nisu odradili svoj dio, pokvarila se oprema... Najvažnije je na vrijeme reagirati, bez obzira na nelagodu i objasniti klijentu situaciju te vidjeti što se može napraviti odmah. Ponudite neke druge prijedloge, neka druga riješenja ili daljnje pregovore. Vaša iskrenost i trud u ovom slučaju jedini mogu spasiti situaciju.

Loša higijenaKao da nije dovoljan stres koji nosi posao, još se i djelatnici žale na higijenu kolege. Kako se radi o prilično neugodnoj situaciji za sve, prvo dobro provjerite je li podatak točan i budite sigurni da ne postoje neke druge razmirice u uredu. Ukoliko je uistinu higijena problem, pažljivo priđite toj temi. Obavezno tog zaposlenika odvedite negdje gdje vas neće moći čuti drugi. Spomenite službeni način odjevanja i interakciju s drugima. Pazite na način kojim ćete ga upozoriti na higijenu radi njega i vas.

AlkoholAko vaš djelatnik ili kolega već od ranog jutra pije alkoholna pića i remeti tok posla, često zna doći do ozbiljnih problema. Ključno je pravovremeno reagirati. Pošto je situacija osjetljiva, ne šalite se s tuđim problemom. Neka rasprava i ozbiljan razgovor neće biti mogući dok se pošteno ne otrijezni te ga jednostavno pokušajte udaljiti iz ureda. Pri tome budite pažljivi kako ne bi došlo do vike, naguravanja i sličnih situacija. Kada ga otpremite, ne razglabajte s drugima o razlozima vašeg ponašanja.

14. travanj 2024 13:32