Suprotno popularnom vjerovanju, milenijska generacija (generacija rođena između 1984. i 1996. godine) je ambiciozna i željna raditi s ciljem dolaska do upravljačkih pozicija. Međutim, žele to pod vlastitim uvjetima, radeći poslove koji ih zanimaju i kojima doprinose društvu.
Globalno istraživanje milenijske generacije, koje su proveli Emerging Markets Institute (EMI), HEAD fondacija i Universum, obuhvatilo je 16 tisuća pripadnika te generacije iz 43 države svijeta.
Rezultati istraživanja
41 posto ispitanika tvrdi da im je jako važno doći do pozicije lidera ili menadžera, a mlađi pripadnici su naglasili interes za treninge i mentorstvo u sklopu liderske uloge.Samo 24 posto ispitanika želi ekspresnu karijeru s učestalim napredovanjima. Većina pripadnika milenijske generacije usmjerena je na rast i učenje novih stvari (45 posto), a drugi najvažniji cilj im je balans između poslovnog i privatnog života. Čak 73 posto ispitanika prednost je dala balansu ispred visoke plaće, 82 posto izabralo je balans ispred visoke pozicije u kompaniji, a 42 posto ispitanika radije bi ne radilo nego radilo posao koji mrze. Najveći strah za 40 posto ispitanika predstavlja situacija da zaglave na poslu koji ne pruža mogućnost napretka.
Iako je jasno da milenijska generacija pretendira na upravljačke pozicija, većina ih se neće tamo naći. Zato je važno shvatiti kako oni zamišljaju savršenog menadžera. Ideja se geografski razlikuje, ali izgleda da je osnaživanje jako bitna odlika menadžera po mjeri milenijske generacije. Mnogi od njih očekuju povratne informacije o vlastitom radu od svojih nadređenih.
Milenijskoj generaciji rad među prijateljima nije bitna prevaga, ali slažu je da je timski rad bitan. Pitanje autonomije različito je rangirano u ‘zapadnom‘ i ‘istočnom‘ svijetu. U Sjevernoj Americi i zapadnoj Europi nije na vrhu prioriteta, ali u centralnoj i istočnoj Europi te azijskim i pacifičkim zemljama jest.
Kako ih usmjeriti?
Liderske ambicije milenijske generacije moguće je usmjeriti ne samo putem programa unutar tvrtke, već i pružajući im različite načine da razvijaju karijeru. Treba im omogućiti da unutar tvrtke zauzmu različite pozicije i tako im pomoći da pronađu ono što im najviše odgovara, budući da će i tvrtka od toga imati koristi.
Sasvim je očito da će poslodavci milenijskoj generaciji morati ponuditi nešto više od plaće. Morat će im pružiti priliku da uče i napreduju, mentorske programe i fleksibilnost.