Znanja
StoryEditor

Najbolji brendovi na svijetu

01. Svibanj 2015.
Piše:
lider.media

Na novoj ljestvici najboljih svjetskih tenisača ipak su se dogodile promjene među prvih deset. Joj, pogrešno, ovaj je put manje važno kako su trenutačno rangirani tenisači, važniji je poredak na rang-listi najboljih svjetskih brendova.

A ondje su, prema istraživanju Interbranda, najutjecajnije svjetske agencije za upravljanje brendovima, u prošloj godini najviše skočili Samsung i Toyota, koji su se pomaknuli za dva mjesta; Mercedes se pak vratio među top deset.

Poput Jadrana Na rang-listu ušlo je pet novih brendova, a najveći skok u vrijednosti napravio je Facebook, koji je dobio i posebnu nagradu za brend s najvećim napretkom. Skok od 86 posto u vrijednosti smjestio ga je na 29. mjesto, uz napredak od 23 mjesta. Titula ‘luzera godine’ pripala je nekoć slavnoj finskoj Nokiji koja se jedva zadržala među prvih stotinu najboljih; prije godinu dana bila je na 57. mjestu. Možda je vrijeme da promijeni trenera... Pogled na vrh i dalje je jednak: vodi odličan igrač iz sunčane Kalifornije – Apple, ali u stopu ga prati vječni konkurent iz Silicijske doline Google. Borba dvaju titana nemilosrdna je, a to su i jedini brendovi koji vrijede više od milijardu dolara. Kako su vrijedni ljudi iz Interbranda došli do tih procjena? Kriteriji su jasni kao Jadransko more na hrvatskoj strani Jadrana: trideset posto prihoda najboljih brendova mora doći sa stranih tržišta; moraju biti zastupljeni u Aziji, Europi i Sjevernoj Americi, uz prisutnost u ekonomijama koje dolaze; dobit im mora biti stalna, a povrat veća od tvrtkina kapitala; financijska izvješća moraju biti javno dostupna i, ono što je pomalo subjektivno u kriterijima za odabir najboljih, brend mora biti prisutan u svijesti potrošača. Snaga brenda mjeri se prema mogućnosti stvaranja vjernih potrošača koji imaju stalne zahtjeve i donose profit tvrtki. Zanimljivo je da je jedino autoindustrija bilježila isključivo pozitivne promjene, što možda pokazuje da je kriza iza nas i da se opet gledaju statusni simboli kao što su vrhunski automobili.

Dva kao pola A što reći o lideru te tablice koja se izdaje od 1988.? Nakon što je prošle godine Apple izbacio novi model svojega najjačeg aduta iPhone i predstavio sat, nije se ni mogla očekivati smjena na vrhu. Zbog skoka od 21 posto prva je tvrtka čiji brend vrijedi više od milijardu dolara. Kad se pogleda da je za ulazak među elitu dovoljno 4,1 milijun dolara, Apple je od brenda na stotome mjestu vredniji gotovo trideset puta. Poigramo li se brojkama vodećega dua, otkrivamo da su vredniji od gotovo pola rang-liste. Ta dominacija sigurno neće biti prekinuta godinama. Može se reći da neodoljivo podsjećaju na braću Bryan, teniski par koji u igri parova godinama hara terenima. No dosta s teniskom antologijom, rekli bi u Nikeu i Adidasu, jedinim predstavnicima sportaša na rang-listi. Među stotinu brendova sedamnaest je gubitnika, tvrtki koje su izgubile vrijednost. Statistika je kao bikini – mnogo otkriva, ali ono najvažnije skriva. Najviše predstavnika imaju Sjedinjene Američke Države, moćna Kina samo jednoga, a Europljani se dobro drže. Iz Južne Amerike, Afrike i Australije pak nema nijednoga.

22. studeni 2024 03:47