Znanja
StoryEditor

Napredovanje ludom radovanje...!?

25. Prosinac 2014.
Piše:
Ana-Marija Vidjak

Osim onih nekoliko samorazumlljivih kriterija napredovanje, postoje li još neki s kojima nismo upoznati, a mogli bi biti ključni za napredovanje? Najčešće postoje, samo je pitanje hoćemo li se o njima informirati pravovremeno i poduzeti potrebne korake kako bismo povećali svoje šanse za napredovanje.

Pitanje:

Nekoliko godina radim u tvrtci koja se bavi prodajom na mjestu koomercijalista gdje postižem zapažene rezultate. Temeljem toga nedavno sam očekivao promaknuće na višu poziciju. Međutim, to se nije dogodilo. Promaknut je kolega s kraćim stažem i lošijim rezultatima. Teško se s tim mirim jer se osjećam prevareno. Eto, premda sumnjam da se sada nešto može poduzeti, zanima me Vaše mišljenje...

Odgovor:

Razumijem da se osjećate prevareno. Kao što kažete, očekivali ste promaknuće u skladu s Vama poznatim kriterijima. Možda ste bili i uvjereni da ćete ga dobiti. Stoga je i razočaranje veće, kao i inače kada nešto očekujemo s velikom izvjesnošću.

Uistinu ne vidim prostor unutar kojeg biste nešto mogli poduzeti „unatrag“. Dakle, nadređeni su odlučili, kolega je promaknut i tu se ne može puno. Teoretski, mogli biste izraziti svoje razočaranje i ljutnju, tražiti da se odluka revidira i slično, no u danoj situaciji, to bi izvjesno povećalo tenzije između Vas, nadređenih , a vjerojatno i kolege. Posljedica ovakog djelovanja Vam vjerojatno ne bi donijela željeni ishod. Osim toga, iz Vašeg pitanja, ne vidim da ste skloni ovoj vrsti konfrontacije.

Ono što je u domeni sadašnjeg trenutka su upravo kriteriji za napredovanje.

Kao glavne kriterije navodite rezultate i trajanje staža. Postoji li nešto treće ili četvrto...? Naime, organizacije koje imaju jasno i transparentno izražene kriterije napredovanja su u manjini. I tu se uvijek radi o podužoj listi osobnih i profesionalnih kompetencija. Ipak, većina firmi uzima u obzir i neke teže mjerljive elemente, ali ih ne postavlja „bok uz bok“ s onima mjerljivima. Na primjer, inovativnost, spremnost na suradnju, kreativnost, samostalnost, propulzivnost ili naprosto neki x faktor specifičan za potrebe i kulturu date organizacije.

Pretpostavljam da i u Vašoj organizaciji postoji neki od ovih faktora s kojima niste upoznati, upravo zato što ih nadređeni ne komuniciraju jasno sa zaposlenicima. Stoga je korak koji Vam može donijeti razumijevanje istih, kao i smanjenje količine razočaranja upravo taj da ih saznate.

Konkretno, možete dogovoriti sastanak na kojem ćete dobiti potrebne informacije. Možete im reći kako je vaša želja i cilj da u narednom periodu napredujete te da Vas zanima što je ono što oni (osim rezultata i staža) uzimaju u obzir kako biste mogli svoju energiju i fokus usmjeriti na traženo. Kroz ovakav suradnički razgovor jasno ćete im dati do znanju svoj cilj, a da pri tome nećete ulaziti u raspravu niti kompromitirati njihovu odluku o nedavnom napredovanju kolege. Ukoliko vam na licu mjesta ne daju konkretan odgovor (što nije isključeno), zamolite ih da razmisle te dogovorite sljedeći susret kroz nekoliko dana.

Ovo je prilika da se u konkretnoj situaciji zauzmete za sebe (i pred nadređenima i pred samim sobom), ali ne retrogradno, već za sebe u budućnosti!

Druga mogućnost koju uvijek imate je preispitati tržište rada unutar svojeg faha te razmisliti o drugim firmama koje imaju potrebu za Vašim kvalifikacijama i postignućima. Oba nevedena izbora daju vam mogućnost da preispitate i upoznate kriterije za višu poziciju, a samim time su i korak naprijed.

Želite li (anonimno) postaviti pitanje na svoj poslovni izazov/dilemu/pitanje, pišite na adresu Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Ana-Marija Vidjak, edukator i coachwww.sto-ako-ipak.hr

  

30. travanj 2024 11:06