Znanja
StoryEditor

Ovo su prednosti i mogućnosti korištenja e-learninga

30. Ožujak 2016.
Piše:
lider.media

Početkom 2016. godine objavljena su razna izvješća o trendovima u digitalnom učenju za ovu godinu. Sektor digitalnog učenja, popularno zvan EdTech sektor koji se temelji na e-learning alatima i metodama, prepoznaje pojmove kao što su gamification i mLearning kao ključne alate za razvoj i učenje zaposlenika.

Digitalno učenje postoji od kada postoje i prvi kompjutori, stoga ne čudi gotovo potpuni prijenos učenja i razvoja tvrtki s klasičnih treninga na e-learning. Prednosti i mogućnosti korištenja e-learninga kao metodologije su neiscrpne, a mi ćemo ovdje nabrojati samo nekoliko.

1. Financijska učinkovitost

Jednostavno rečeno – manje trenera, manji troškovi za put, smještaj i hranu sudionika treninga. Iako je početna investicija znatno veća od provođenja klasičnog treninga, dugoročna isplativost je evidentna. Ujedno, zaposlenici ne moraju izostati s posla tijekom jednog ili dva dana, što svakako ide u prilog štedljivosti ovog pristupa. E-learning omogućuje upravljanje budžetom kroz kreiranje sadržaja koji ne treba trenera ili facilitatora, a dostupan je svima.

2. Povećava produktivnost

Uvođenjem novih elemenata u proces učenja, osvježava se kvaliteta učenja i sam proces postaje zanimljiviji, dok zaposlenici žele biti uključeni u novo iskustvo. Digitalno učenje ima učinak na poslovne rezultate jer trenira radnu snagu efektivnije i optimizira ciljeve učenja što dovodi do lakše evaluacije treninga, poboljšanja tzv. mekih vještina, zadovoljnijih zaposlenika i povećanja produktivnosti.

3. Lakše odgovara na potrebe organizacija

Pojam cjeloživotno učenje je postao poznat pa ga ne treba posebno predstavljati. Međutim, kako tehnologija napreduje, poslovanje postaje sve dinamičnije, a učenje novih vještina, znanja ili alata mora biti dostupno svima, fleksibilno, svrsishodno i brzo. Digitalno učenje odgovara na sve navedene uvjete. Prilagođeno je svim dobnim skupinama, učiti može svatko bez obzira na prethodna iskustva, a sadržaju je moguće pristupiti s bilo koje lokacije. Sadržaj se izrađuje prema specifičnim potrebama organizacija, a trening se implementira brzo i lako, kako bi zaposlenici što prije naučili koristiti novi softver, nove procedure ili slično.

Uzimajući u obzir ove prednosti, ali i mnoge druge, jasno je zašto se organizacije okreću novim metodama učenja i razvoja svojih ljudi. Ova promjena je evidentna na svjetskoj razini, pogotovo u visoko razvijenim ekonomijama kao što su SAD, zemlje zapadne Europe, Australija, dok su istočna Europa i Azija nedavno prepoznate kao područja u kojima je uporaba e-learninga sve popularnija. S druge strane, Hrvatska kasni za svjetskim trendovima te je i dalje vjerna klasičnim, ali donekle zastarjelim metodama učenja i razvoja svojih ljudi. Korporacije su svjesne potrebe za ulaganjem u kontinuirano učenje svojih zaposlenika, dok male i srednje tvrtke još nisu osvijestile benefite takve investicije.

Kada govorimo o obrazovnom sektoru, određeni fakulteti i sveučilišta nastoje pratiti svoje kolege u drugim zemljama, ali i ta promjena se odvija sporo, znajući da velik dio fakulteta i dalje koristi alate poput Moodle-a.

Mi u eWyse agenciji prepoznali smo mogućnosti digitalnog učenja i pratimo globalne trendove u svim fazama kreiranja e-learning sadržaja. Upravo iz tog razloga, pored klasičnih treninga koje radimo i dalje, uveli smo i uslugu digitalnog razvoja sadržaja. Kako je kontinuirano ulaganje u razvoj ljudskog kapitala najveća konkurentska prednost, sada je pravo vrijeme za uvođenje digitalnog učenja u vašu organizaciju. U sljedećem članku pročitajte o rastućim trendovima u EdTech sektoru i zahtjevima tržišta.

Maja Katinić, Learning Architect/TrainereWyse agencija

22. studeni 2024 19:03