
Pet najvećih pogrešaka prilikom umrežavanja (i kako ih ispraviti)

Neki ljudi se u društvenim i poslovnim situacijama snalaze bolje, a neki lošije.
Umrežavanje podrazumijeva određena pravila ponašanja na koja je vrlo lako zaboraviti usred nervoze, budući da svaki razgovor koji započinjete može imati utjecaj na vašu karijeru. Greške su zapravo samo neugodni trenuci koje, uz malo truda, zapravo možete vrlo lako ispraviti.
Donosimo pet neugodnih situacija i savjete kako se iz njih izvući:
Prekidanje nečijeg razgovora
Ovo je zapravo dosta nevina pogreška koja se često događa upravo zbog savjeta koji nam govore da na takvim događajima moramo biti probitačni i ostvariti kontakt sa što više ljudi. Tako, u pokušaju da slijedimo savjete, upadnemo u klasične zamke. Ako vam se dogodi ovakva situacija, nemojte samo pristupiti i šutjeti. Predstavite se i objasnite kako biste željeli porazgovarati nakon što razgovor završi.
Blokiranje tijelom
Situacija definitivno nije ugodna. Kako biste se vi osjećali da vas netko blokira tijelom prilikom razgovora? Međutim, ukoliko to slučajno učinite, postoji način da to ispravite. Pomaknite se, pozovite osobu u razgovor, ispričajte se i zamolite tu osobu da se predstavi.
Shvatili ste da pričate samo o sebi
Činjenica je da ljudi pohode ovakva događanja s jasnom namjerom. Međutim, ljudi ne vole razgovarati s osobama koje vode monologe o sebi. Ako shvatite da radite upravo to, pokušajte neprimjetno završiti rečenicu i drugoj osobi postavite neko pitanje, ali se potrudite da pitanje bude smisleno i pokazuje da ste zainteresirani za tu osobu.
Dijelite primjerke svog životopisa, a nitko to ne želi
Nemojte to raditi. Stvarno. Ukoliko nije riječ o sajmu poslova, ovakvo ponašanje je zaista neprihvatljivo. Kako ispraviti štetu? Jednostavno, ispričajte se i upitajte možete li to kasnije učiniti mailom.
Rekli ste da ćete se javiti, a niste to zaista mislili
Neće vam se svidjeti svaka osoba koju upoznate na takvim događanjima. Bit će i onih koji će vam se svidjeti, ali nećete imati razloga da im se kasnije javite. Stoga nemojte izgovarati 'Hvala na vizitki, sigurno ću vam se javiti' ukoliko to doista ne mislite. Ako je greška već učinjena, onda ispunite ono što ste obećali. Čak je i kratka, jednostavna rečenica poput 'Pozdrav, uživao/la sam u sinoćnjem druženju' bolje rješenje od nejavljanja.