Davanje gratis proizvoda i akcija davanja dva proizvoda za cijenu jednog uobičajeni su alati unapređenja prodaje, posebno u trgovini prehrambenih i kozmetičkih proizvoda ili odjeće.
Sektori koji najviše pribjegavaju besplatnim trendovima oni su u kojima su se marže uslijed krize najviše otopile, poput trgovine, no s druge strane ‘besplatno‘ može biti i idealna ‘navlakuša‘ za što su dobar primjer besplatne aplikacije mobilnih igara, tzv. poslovni model free-to-play.
U novom broju Lidera donosimo detaljnu temu tjedna o ovoj problematici, a ovdje možete pročitati pet trikova kojima se možete služiti za gratis proizvode i usluge.
1. Gratis vezan uz primarni proizvod
Brojne autokuće i leasing-kuće daju uza svoj primarni proizvod ili uslugu besplatno kasko-osiguranje, servis, tehnički pregled ili slično. VB Leasing klijentima nudi i mogućnost šestogodišnjega besplatnoga kasko-osiguranja. Besplatni kasko daju i autokuće prilikom kupnje automobila, ali većinom na godinu dana. Autokuće vrlo često daju i besplatni servis automobila kod ovlaštenog servisera. Uz policu životnog osiguranja Agram A Life Plus osiguranici tijekom cijelog vremena trajanja police imaju besplatan tehnički pregled vozila.
2. Gratis u sličnom proizvodu
Osiguravajuće kuće u Hrvatskoj vrlo često znaju za kupljenu policu osiguranja nuditi još jednu besplatno. Tako je Grawe na početku godine za osnovno osiguranje vozila darovao policu GRAWE 2GO. ‘Riječ je bila o darovanju komplementarnih, dodatnih vrsta osiguranja uz osnovni proizvod s ciljem izgradnje lojalnosti kod postojećih korisnika ili jačanja imidža i poznatosti brenda kod potencijalnih korisnika te promocije novih ili manje poznatih proizvoda‘, kažu u Graweu. No iz Croatia osiguranja kažu da police osiguranja u svojoj osnovi ne bi smjele biti besplatne jer iza njih stoje aktuarski izračuni.
3. Gratis na određeno vrijeme
Vrlo često potrošačima u Hrvatskoj nudi se neka usluga ili proizvod besplatno na određeno vrijeme. Besplatni internet na godinu dana, besplatni pozivi u iduća tri mjeseca, besplatna aplikacija ili usluga. Tako je primjerice Erste banka klijentima ponudila aplikaciju za mobilne telefone Erste Smart Wallet besplatno u prvoj godini korištenja. To je digitalni novčanik koji daje priliku korisniku da plaća mobilnom aplikacijom na prodajnim mjestima, pohranjuje razne bodovne kartice te ima sve na svom pametnom telefonu.
4. Gratis aplikacije i softveri
U vrijeme kada bez računala i pametnog telefona ništa nije moguće, potrošači se sve više koriste besplatnim aplikacijama i programima kako ne bi platili ‘originale‘. Tako se, primjerice, umjesto Microsoftovog Officea može skinuti potpuno besplatni Open Office. IT industrija gotovo se temelji na besplatnim aplikacijama, a jedan od najpopularnijih segmenata besplatne su igrice, čiji poslovni model funkcionira tako da je igra besplatna za preuzimanje i igranje, ali neki njezini aspekti (npr. jedinstveni predmeti u igri) zaključani su za korisnike koji ne plaćaju.
5. Gratis dostava
Brojni restorani, pizzerije i obrti uza svoju uslugu nude besplatnu dostavu ili je ta dostava besplatna iznad određenog iznosa. Velika većina pizzerija posebno ne naplaćuje dostavu, neki restorani daju besplatnu dostavu ako je iznos narudžbe viši od primjerice 100 kuna. Isto tako, tvrtka Vešeraj, koja se bavi pranjem i glačanjem robe, naplaćuje dostavu 10 kuna, a ako je narudžba veća od 80 kuna, dostava je besplatna.
Pet primjera niskih cijena možete pročitati OVDJE.