
Što će se sljedeće dogoditi, na osnovu čega donijeti pametnije odluke, riješiti probleme i poboljšati rezultate poslovanja pomoću prediktivne analitike, pitanja su koja je obuhvatilo predavanje ‘Kako pametno iskoristiti informacije o svojim kupcima‘.
Organizatori danas održanog predavanja su Megatrend i IBM, a govorili su Snježana Polić Šušnja, prodajna specijalistica u Megatrendu, koja je dala uvod, Klemen Dragar, IBM-ov stručnjak za prediktivnu analitiku i poslovnu inteligenciju u Sloveniji, Hrvatskoj i BiH te Vedran Travica, IBM-ov stručnjak za Performance Management za jugoistočnu Europu.
Prediktivna analitika omogućava povezivanje podataka iz različitih izvora. Sofisticiranim tehnikama analize poslovnih podataka pomoću IBM SPSS rješenja, moguće je izvući pouzdane zaključke o trenutnoj situaciji kao i budućim događajima, što će pomoći organizaciji da donese ispravne odluke i poduzima učinkovite akcije.
Upravo je to bilo u fokusu predavanja ‘Kupac u centru strateške organizacije tvrtke (IBM SPSS)‘ Klemena Dragara, koji je SPSS nazvao pogledom u budućnost. U fokusu bi, prema Dragaru, trebala biti tri cilja: kako pridobiti nove korisnike, kako zadržati postojeće i kako poboljšati poslovni odnos sa stečenim korisnicima.
Naglasio je i čestu grešku tvrtki – fokusiranje na tv reklame i billboarde. Prema nekim podacima, čak 76 posto ljudi ne vjeruje reklamama. Osim toga, tehnologija je promijenila proces koji prethodi kupnji, a i očekivanja kupaca su povećana.
Dragar smatra da je put ka uspjehu jednostavan – potrebno je shvatiti da su klijenti individue i promijeniti komunikaciju prema njima, odnosno segmentirati kupce u grupacije sa zajedničkim obilježjima i svakoj takvoj grupaciji pružiti individualnu ponudu, zasnovano na već prethodno prikupljenim podacima o takvim skupinama.
Također je naglasio korist kartica vjernosti koje su danas dio masovne ponuda: - Nemojte raditi loyalty kartice samo zato da postoje, već ih smisleno koristite; trebate znati što ponuditi, kada ponuditi i zašto ponuditi. – kaže Dragar.
Zaključio je s riječima da je 94 posto korisnika prediktivne analitike dobilo povrat uloga u manje od godinu dana, a više od 90 posto korisnika povećalo produktivnost koristeći SPSS.
Vedran Travica održao je predavanje ‘Bolje planiranje vas vodi ka većoj profitabilnosti i boljim poslovnim rezultatima‘.
- Za uspjeh je potrebno organizirati operativnu učinkovitost, optimalno koristiti pojedine resurse i pratiti rezultate te automatizirati procese – objasnio je.
Travica smatra da sve u procesu mora biti usklađeno kako bi se od ideje došlo do rezultata te u tome pronalazi boljku brojnih hrvatskih kompanija – srednji menadžment golemu količinu vremena troši na podjelu zadataka te pisanje izvještaja i analiza, umjesto da mentoriraju sam proces.
Također, tvrdi Travica, ljudi unutar uprave se međusobno ne razumiju, kompanije i organizacije se sve više okreću partnerima, što komplicira proces, a utjecaj korisnika je sve veći.
IBM je, zaključio je, našao rješenje. Ključ je u transformiranju načina korištenja podataka, integriranju financijskih i operativnih procesa te prediktivnoj analitici.