Ruski desant na modni Olimp

Ovog proljeća u moskovskom Domu arhitekata Vika Gazinska predstavila je svoju novu modnu kolekciju, u kojoj su najviše pozornosti privlačile zgodne veste na kojima su aplicirani predimenzionirani dekorativni kamenčići i obojeni komadi drveta.
Trenduše, blogerice i ljubiteljice mode danas mogu odahnuti, jer za taj novi modni biser ne moraju potegnuti do europskih prijestolnica mode koje prodaju liniju superuspješne Ruskinje, već je dovoljno da posjete neke od trgovina poput Zare ili H&M-a i nabave dostojnu kopiju. To nije samo dobra vijest damama koje vole krpice, već još jedna potvrda siline modnog tsunamija koji s ishodištem u domovini babuški polako preplavljuje zapadne zemlje. Predvodnice toga ruskog desanta ili, kako ih zapadni mediji vole zvati ‘Russian Fashion Pack’, svoju su dominaciju potvrdile posljednjih dana kada se u svjetskim modni prijestolnicama održavaju čuveni ‘fashion weekovi’.
Ruska evolucija One su sjedile u prvim redovima, salijetale su ih horde ‘street style’ fotografa koji su poželjeli ovjekovječiti njihove modne kombinacije, bile su omiljene gošće ključnih modnih događaja koji su održavani u sklopu modnih manifestacije, a pomoć u prezentaciji proizvoda s njihovim potpisom velikodušno su im ponudili neki od najvažnijih brendova iz svijeta luksuza. O Juliani Sergenko, Viki Gazinskaji, Eleni Perminovoj, Miroslavi Dumi i Nataši Goldenberg raspisali su se i svjetski mediji, koji su uvjereni u to da otkako su one prije četiri godine stupile na modnu scenu više ništa neće biti isto. U tome im je, dakako, pomogao njihov pedigre, one su predstavnice ruske bogataške kreme, ali i činjenica da je Rusija poprilično kasno upoznala čari modne industrije. Kako je za Lider nedavno kazala jedna od ruskih trendseterica i osnivačica portala Buro 24/7, Miroslava Duma, u Rusiji se punih sedamdeset godina nije događalo apsolutno ništa. Padom komunizma i procvatom industrije koja je rodila neke od najvećih svjetskih mogula, otvorio se prostor za prodor luksuznih brendova, a kićene Ruskinje nove su okolnosti prigrlile kao ‘djeca u trgovini sa slatkišima’. Prvo upoznavanje s modnim brendovima poput D&G-a, Versacea ili LV-a rezultiralo je bolno lošim kombinacijama, u kojima je dominirala odjeća s gigantskim logotipima, gomila dragoga kamenja i metri krzna rijetkih beštija.
Rast tržišta Ukratko, žene su se obožavale kititi da bi pokazale svijetu oko sebe kako misle da je istančani ukus sinonim za markirani i preskupi komad odjeće. Srećom, mlade generacije ruskih djeva dubokog džepa pokazale su kako znaju s trendovima, a s obzirom na to da je njihov jedinstven i eklektičan stil bio često u kadru 'stree-style' fotografa i ostatak svijeta dobio je priliku upoznati se s njihovom ljubavlju prema modi. Jasno, njihov stil ne bi bio do te mjere zanimljiv modnim korporacijama da nije riječ o ženama koje valja iskoristiti kao brendovske ambasadorice i uz pomoć njih iskoristiti rastuće rusko tržište. Prema podacima koje iznosi Daily Mail, sedam od 25 najbogatiji ljudi na planetu su Rusi, a procjenjuje se da od tamo dolazi 87 milijardera (ne milijunaša, nego milijardera!). Nova ruska aristokracija bacila je oko na neke od najskupljih europskih posjeda, a u posljednje vrijeme velikodušni su i kad je riječ o donacijama (ne investicije, nego donacije!) u modnoj industriji. Primjera radi, Jevgenij Ljebedev, ruski oligarh, nedavno je donirao 500 tisuća dolara Voguevom fondu kojim upravlja kultna Anna Wintour. Nadalje, procjenjuje se da će se u Rusiji u modi okrenuti 30 milijardi funti, što je rast od deset posto u odnosu na prošlu godinu. Neki magazini tvrde da je krizom opareni Zapad jedva dočekao otvaranje ruskog tržišta, pa mu se nastoji ugoditi na sve moguće načine i to ne samo u modi već i u filmskoj umjetnosti, pa je, prema njima, nova adaptacija Tolstojeve 'Ane Karenjine' objavljena s predumišljajem.
Tko tu koga Iako se na prvu čini da zapadnjačka modna industrija zavodi ruski klan, istina je nešto drugačija. I ruske dizajnerice, naime, vrlo pametno, kroz osobni brending služeći se modom kao alatom komunikacije promoviraju vlastite biznise i zauzimaju ozbiljan udjel u svjetskom modnom kolaču. No, idemo redom. Juliana Sergenko, žena ruskog milijardera, lansirala je svoju modnu marku u kojoj dominiraju bajkovite retrokreacije koje emaniraju predratnu rusku aristokraciju. Njen utjecaj je toliki da je bez imalo problema dobila priliku da svoju debitantsku kolekciju promovira na pariškom tjednu mode i, pogađate, žene su za njom poludjele. Miroslava Duma, donedavna urednica ruskog Harper’s Baazara i suradnica svih relevantnih ruskih časopisa, nedavno je lansirala lifestyle Buro 24/7 i hrvatsko tržište odabrala kao prvo na kojem će izdati verziju koja nije na ruskom jeziku. Naravno, ne planira se zadržati samo na tržištu regije, već priprema i englesku verziju (što bi susjedi iz Srbije rekli, da je ceo svet razume). Daša Žukova, supruga Romana Abramoviča, odabrala je print i pariški Fashion Week iskoristila za lansiranje magazina Garage, na čijoj su izjavi sudjelovala neka od najvažnijih modnih i umjetničkih imena poput Giovanne Bataglia ili Hedija Slimanea. Vika Gazinskaja još jedna je ruska bogatašica i ikona stila koja se nakon karijere modne urednice odlučila za onu modne dizajnerice.
Mlade, a utjecajne Od spomenutih ljepotica najinteresantniju životnu priču ima Elena Perminova, koja je kao mlada djevojka upala u kriminalno društvo, postala policijska doušnica, a potom i supruga multimilijardera Aleksandra Ljebedeva nakon što ju je kao bivši KGB-ov agent uspio izvući iz zatvora. Iako Perminova trenutačno nema nekih većih poslovnih planova, medijima nije samo interesantna zbog prijateljstva s ostatkom klana, već nepogrešivoga modnog stila koji naprosto – prodaje. Potonjim se može pohvaliti i peta članica ekipe Nataša Goldenberg, kolumnistica i modna novinarka, koje je prije dvije godine lansirala i vlastitu modnu marku Tzipporah i upravlja brendom Kova&T (suosnivačica brenda je Daša Žukova). Uzme li se u obzir da je riječ o uistinu mladim djevojkama u kasnim dvadesetima i ranim tridesetima, jasno je da njihovo vrijeme tek dolazi. Uz njihovu ambiciju, duboki džep i sjajan smisao za modu vjerojatno ne postoji sila koja će ih zaustaviti u pohodu na svjetski modni svijet. Dragi narode, zavalite se zato u svoje naslonjače i samo gledajte kako Rusi prvi put u povijesti kroje svjetsku modu i, da, još mnogo toga.