Znanja

Sedam pravila za dobre odnose s javnošću

Ako želite biti dobar radnika odjela za odnose s javnošću, prvo i osnovno je poštovati pravila struke. Iako je rad u PR-u vrlo zahtjevan, plaćaju vas da budete pravovremeno dostupni. Kako biste se lakše snašli u PR-u, portal Business Insider donosi sedam pravila.

1. Nađite rješenje problema na vrijeme i organizirajte se

Ako ste se zaželjeli malo medijske pažnje, pogotovo ukoliko je tema aktualna i važna za javnost, premostite jaz u komunikaciji na vrijeme. Najgore što možete napraviti jest poslati medijima informaciju u krivo vrijeme.

2. Budite kratki i jasni
Elaborate na 30-ak stranica zadržite za sebe. Dobar PR-ovac će znati izvući najbitnije kako ne bi došlo do šumova u komunikaciji. Pri tome imajte na umu kako najvažnije stvari koje imate za priopćiti nikako ne smiju biti na kraju teksta.

3. Odredite ciljanu skupinu do koje želite doći
Nisu sve informacije bitne za svaki medij. Upravo zato postoje specijalizirane novine i emisije. Razmislite kojim čitateljima želite prenijeti poruku.

4. Olakšajte prenošenje podataka
Naglasite najbitnije. Malo boja, fotografija i različitog fonta će uvelike pomoći kod privlačenja pažnje. Kako biste znali kojem mediju ide koji podatak, napravite mailing listu po temama kojima se bavite.

5. Podijelite besplatne uzorke
Besplatni uzorci i mali pokloni su uvijek atraktivni. Uostalom, i kada je neka tema manje bitna, osigurat ćete si pozornost.

6. Pošaljite na vrijeme obavijest za medije
Ako već organizirate konferenciju za novinare ili neko događanje, na vrijeme pošaljite pozivnice, ali i izvještaj s događanja. To što ćete nakon 24 sata poslati sve podatke i fotografije ništa ne znači. Jedino u što možete biti sigurni jest da će vam telefoni neprestano zvoniti kako bi se informacije provjerile. 

7. Budite dostupni i jednostavni za suradnju
Što više podataka znate o temi radi koje ste poslali poziv medijima, lakše će biti surađivati s vama. Saznajte detalje i uvijek očekujte pitanje više. Ako vas se i uhvati nespremne, osigurajte si u vrlo kratkom roku potrebnu informaciju.

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju