Znanja

Što možemo naučiti od marketinga Coca- Cole?

U božićno vrijeme nemoguće je proći gradom, a ne vidjeti veselog debeljucu s bijelom bradom i rumenim obrazima na ulici ili u izlozima.

Da je za popularnost Djeda Božićnjaka zaslužna kompanija Coca- Cola znaju već i ptice na grani, no činjenica je da se tako dobar marketing nije ponovio već dugo. A kako je sve zapravo počelo?

Davne 1931 godine Coca- Cola je lansirala svoju medijsku kampanju s Djedom Božićnjakom kako bi podsjetila svoje kupce da se istoimeno piće može konzumirati u svim godišnjim dobima. Kako bi približili svoje piće kupcima u zimskim mjesecima spojili su ga s najomiljenijim božićnim likom. Od tada Coca- Cola koristi ovog veselog debeljucu u svom oglašavanju u vrijeme božićnih praznika. Taj primjer su počele slijediti i druge tvrtke, ali zasigurno je najbolji marketing napravila Coca- Cola.

Često se postavlja pitanje zašto od svih, baš ovaj lik. Osim što su boje loga spomenute tvrtke i Djeda Božićnjaka iste, on je legenda koju znaju sve generacije. Kada bi upitali mlađu populaciju tko je Edward Cullen, većina bi to znala, ali njihovi roditelji, bake i djedovi vjerojatno ne.

Sve češće se čuje i kako je Coca- Cola izmislila Djeda Božićnjaka, što nje točno. No, da je na popularnost ovog lika diljem svijeta uvelike utjecala spomenuta tvrtka ne možemo zanijekati. Upravo radi svog oglašavanja i dobrog marketinga Coca- Cola je postala jedna od najuspješnijih kompanija na svijetu. Njihovo oglašavanje nije utjecalo samo na američku kulturu već i na cijeli svijet, a njihove reklame u božićno vrijeme se smatraju jednima od najljepših. Obzirom da je ova kompanija pokazala kako je za uspjeh potreban i odličan marketing, koji nije nemoguće napraviti, ostaje nam nada da će se uskoro pojaviti i još neka tvrtka s jednako dobrim marketinškim idejama preko kojih će graditi svoju poziciju među najvećima.

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju