Znanja
StoryEditor

Studenti znaju kako bolje prodavati cipelice

21. Studeni 2013.
Piše:
lider.media

Potreba za suradnjom između obrazovnih ustanova i gospodarstva jedna je od teza koje se stalno ponavljaju i u politici i u gospodarstvu. Takva suradnja put je do konkurentnijega gospodarstva, većeg rasta, više inovacija...

Upravo je zato važno poticati obrazovne ustanove na otvorenost prema projektima i izvrsno je što je primjera takve suradnje sve više. Jedan od njih, možda još važniji jer nije riječ o primjeru iz metropole, suradnja je između vukovarske tvrtke Borovo i Ekonomskog fakulteta u Osijeku (EFOS).

Uspješni poslovni slučajevi Naime, sklopu kolegija Marketing strategije studenti EFOS-a u listopadu su izrađivali studije utemeljene na stvarnim poslovnim slučajevima iz poslovanja Borova. Prošli je tjedan predsjednik Uprave Borova Hrvoje Merki imao ugodan zadatak najboljim studentima na tom zadatku uručiti priznanja i prigodne darove.

Suradnja je rezultat nastojanja da se znanje prenese u oba smjera. Rezultati nisu izostali: Borovo je dobilo deset studija slučajeva za brendove iz svog portfelja: Startas (četiri studije), Navitas (tri studije) i Borosana (tri studije). Tvrtka je autore najboljih timskih radova nagradila tenisicama Startas i priznanjima za uspješno rješavanje poslovnih slučajeva koja će im zasigurno biti važna referencija kao prilog životopisu u budućem zapošljavanju. Prijedloge i analize dane u studijama slučajeva tvrtka će iskoristiti u promišljanju marketinške strategije tih brendova u stvarnom poslovanju. Ipak, to nije prva uspješna suradnja između studenata EFOS-a i Borova. Štoviše, upravo su EFOS-ovi studenti među četrnaest timova sa svih hrvatskih sveučilišta pobijedili u izradi marketinškog plana za dječji asortiman obuće Borovo. Naime, Hrvatska udruga za marketing (CROMAR), neprofitna organizacija čiji je osnovni cilj okupljanje marketinških stručnjaka radi unapređivanja marketinške teorije i prakse, svake dvije godine organizira kongres na kojem se okupljaju marketinški stručnjaci - teoretičari i praktičari. Posljednja dva kongresa surađivala su s gospodarstvom rješavajući konkretne poslovne slučajeve. Ove je godine organizirana suradnja s Borovom. Cilj je bio izrada marketinškog plana za asortiman dječje obuće na hrvatskom tržištu. Natječaj je poslan na sve katedre za marketing i mogli su se prijaviti svi studenti završne godine preddiplomskog studija te studenti diplomskog studija. Rok za prijavu timova istekao je još u ožujku. Svaki tim mogao je raditi samostalno ili uz pomoć mentora. Osječki tim - Alen Filipović, Marta Koprivnjak i Kristina Korpak - za mentorstvo su zamolili Helenu Štimac, docenticu na Katedri za marketing EFOS-a.

Osmišljen novi asortiman - Studenti su uložili mnogo truda i u dva i pol mjeseca koje smo imali na raspolaganju pokušali smo dati sve od sebe. Jako sam organizirana osoba pa sam im na početku rekla da ćemo se, ako žele raditi, morati redovito nalaziti i raditi korak po korak - objašnjava njihova mentorica Helena Štimac.Najviše truda studenti su uložili u istraživanje koje su proveli na uzorku od 303 ispitanika. Jedan od težih dijelova zadatka bio je strogo ograničena količina projektnog teksta. Naime, sve svoje ideje morali su iznijeti na trideset stranica, od kojih je samo dvadeset stranica bilo namijenjen radu, a deset prilozima. Zbog dvomjesečnog posla i mnogo ideja sažimanje je bilo itekako zahtjevno. Kad se pogleda njihova prezentacija, od analiza PEST i SWOT preko istraživanja tržišta do predloženoga marketinškog miksa, razrade troškovnika, i uzme u obzir to da su čak izradili dva radijska spota, jasno je koliko se tim dao u posao. Tako je nastala ideja za asortiman dječje obuće Borovo ‘Boro & Buba’, ali stvar nije završila na tome - za asortiman je osmišljen i jednogodišnji medijski plan.Njihov su trud i rad prepoznati pa je studentima, nakon što su pobijedili, omogućeno izlaganje rada u Borovu, gdje su bili prošli tjedan. Ondje su također mogli razgovarati o svim idejama koje nisu stajale na papiru. 

Najljepši dio rada, naravno, bio je definiranje marketinške strategije, u čemu su mogli pokazati kreativnost i inovativnost.- Studenti su izrazito zadovoljni ovakvim načinom rada i suradnje, čemu i ja težim u svom radu, pogotovo nakon što su dobili priznanje i nagrade; važno im je također što se govori o njima. I ja sam jako ponosna na njih - kaže Helena Štimac.Katedra za marketing Ekonomskog fakulteta u Osijeku redovito sudjeluje na raznim projektima na kojima surađuje s gospodarstvom nastojeći povezati teoriju s praksom. Profesori i Uprava Borova vrlo su zadovoljni rezultatima. Upravo zato planiraju nastaviti surađivati - gotovo svake godine dva do tri projekta provode se s gospodarstvom. Fakultet povećava kvalitetu svojeg rada, a studentima je to dobra prilika i zato što mogu pokazati znanje na konkretnome poslovnom slučaju, što im može pomoći u konkuriranju na tržištu rada kad završe studij, i to zbog stečenog znanja i certifikata koje dobiju, priznanja koja ih bar malo izdvoje iz mase na burzi rada. 

Suradnja potrebna za inovacije Poslovni subjekti pak imaju priliku gotovo besplatno dobiti ideje i prijedloge za poboljšanje rada. Borovo je tvrtka koja u mlade visokoobrazovane snage polaže nade da će tomu uspavanom gospodarskom divu dati snage za nov uzlet i oporavak, prije svega na osnovi ulaganja u portfelj brendova i razvoju novih proizvoda. Unatoč pozitivnim primjerima na suradnji gospodarstva i znanstvenih ustanova u Hrvatskoj treba još mnogo raditi. Tvrtke moraju razmišljati o fakultetima kao vrijednim izvorima znanja, mjestima na kojima mogu testirati ideje, dobivati vrijedne povratne informacije i probirati najbolje zaposlenike. Da bi se to ostvarilo, (često pasivni) fakulteti moraju uložiti više napora jer otvorenost za suradnju prečesto ostaje deklarativna, a u stvarnim prilikama nema ni volje ni elana za to.

28. travanj 2024 18:06