Znanja
StoryEditor

Tedeschi: U Hrvatskoj se poslovna propast izjednačuje s osobnom propašću

20. Lipanj 2013.
Piše:
Branimir Kovač

- Hrvatska je mala država, tržište se usitnilo, a rješenje tog problema je u regiji. Prirodno je da susjedne zemlje zajedno trguju, zadatak politike je da stvara okvir za takvu regionalnu suradnju, ali bez poduzetnika nema nositelja koji će to realizirati – kazao je danas ekonomski stručnjak Ljubo Jurčić na predstavljanju knjige ‘Pet Poduzetnika‘ Slavka Goldsteina i Milana Gavrovića.

Riječ je o zbirci pet intervjua sa vodećim poduzetnicima iz regije - Ivicom Todorićem, Miodragom Kostićem, Fadilom Novalićem, Zoranom Jankovićem i Emilom Tedeschijem – objavljenom u izdanju izdavačke kuće Novi Liber.

Jurčić je istakao kako je riječ o knjizi koja može biti kvalitetan dodatni udžbenik iz poduzetništva jer pokazuje način na koji poduzetnici funkcioniraju, te kako se prilagođavaju i uče što je, kako je kazao, ujedno i tajna dugoviječnih kompanija. Knjiga, nastavio je, ujedno daje drugačiji pogled na hrvatsku tranziciju jer pokazuje kako je bilo i onih koji su usprkos negativnim pojavama u društvu imali dobre poslovne ideje.

- Knjigu preporučujem i političarima, jer prikazuje svijet koji političari nemaju prilike vidjeti i ne poznaju ga - kazao je Jurčić.

Jedan od pet poduzetnika iz knjige, prvi čovjek Atlantic Grupe Emil Tedeschi, kazao je kako je još nedavno pojam ‘Jugosfere‘ stvarao konfuziju i prijepor, a danas se, kao u knjizi ‘Pet poduzetnika‘, može čuti kako je regija minimum uspješnog bavljenja poduzetništvom. Dodao je da pet ispričanih poduzetničkih priča ima i širi društveni kontekst, te kako pokazuju da je svaki od njih imao vlastiti put u kojem je bilo uspjeha, ali i neuspjeha.

- U anglosaksonskoj tradiciji neuspjesi nisu ništa loše, a i mnogi od najuspješnijih poduzetnika to su postali tek nakon nekoliko pokušaja. No u kontinentalnoj Europi, čiju tradiciju baštinimo i u Hrvatskoj, svjedoci smo da se poslovna propast izjednačava sa osobnom propašću - upozorio je Tedeschi koji je naglasio i kako u vremenima velikih socijalnih nejednakosti upravo poduzetništvo može stvoriti širu zadovoljnu društvenu zajednicu, a ne samo vlasnike i dioničare.

Akademik Jakša Barbić kazao je da kad se spomene riječ poduzetnik svi misle na spekulacije i bogaćenje, ne znajući što znači biti pravi i istinski poduzetnik, čemu pripomažu i mediji koji više pišu o aferama nego o rezultatima.

- Ova knjiga pokazuje da je poduzetništvo odgovornost, a ne samo vlasništvo i bogatstvo koje su zapravo sporedne stvari. Zato je treba pozdraviti budući da će razbiti dojam o poduzetnicima koji vlada u našem društvu - rekao je Barbić.

Slavko Goldstein rekao je pak kako mu je bilo zadovoljstvo razgovarati sa sugovornicima iz knjige, jer je ‘riječ o ljudima koji nisu samo poduzetnici, nego imaju i širinu pogleda‘.

22. studeni 2024 21:30