Znanja
StoryEditor

Tri poslovna izraza koji će obilježiti 2015. godinu

03. Siječanj 2015.
Piše:
lider.media

Tri glavne riječi koje će dominirati poslovnim svijetom 2015.godine biti će ‘the‘ it factor ‘, ‘conversation marketing ‘ i sufiks ‘ jack ‘. Engleski jezik svake godine evolvira, tako da su prošle godine riječi poput yolo, bing-watching i Obamacare ušle u oxfordski rječnik, a prethodnih godina to su učinile i selfie i vuvuzela.

Slična je situacija i s poslovnim žargonom, konstantno se mijenja i dolaze novi izrazi koji s vremenom postaju sastavni dio svijeta biznisa. Te riječi najčešće nisu potpuno nove, kao ni koncept iza njih, no poslovni ljudi će ih uzeti, po potrebi malo preformulirati i učiniti takvima da zvuče aktualno i svježe. Također, i tehnologija je važan faktor koji mijenja jezik. Komunikacija preko interneta i sms poruka učinila je da tražimo jednu riječ koja bi bila ekvivalent 140 pisanih znakova ili za koje bi nam bilo potrebno dvadesetak sekundi razgovora. Stručnjaci su zaključili da će ranije spomenute tri riječi dominirati poslovnim svijetom na temelju milijuna riječi svojih klijenata iz Forbesove liste 500 najuspješnijih tvrtki koje svake godine pročitaju, te analizama govora direktora tih kompanija.

1.Sufiks jack

Ovaj sufiks nije  moguće doslovno prevesti na hrvatski jezik i jednostavno ga ukomponirati u svakodnevnu uporabu, no pojmovi poput newsjacking,( kada brand uzme vijest iz medija i ukomponira ju u svoj logo), brandjacking (preuzimanje nečijeg identitea online putem i korištenje istog za svoje ciljeve), trendjacking ili clickjacking trebali bi uskoro doživjeti svoj boom.

2.It faktor

U hrvatskom jeziku rekli bi ima ono nešto. U prošlosti ovo se zvalo tajni sastojak, x-faktor... No, kako se uvijek traže novi, uzbudljiviji načini da se kaže nešto što je otprije poznato, tako se pojavio i ovaj pojam.

3.Conversation marketing

Ovdje se radi o puno osobnijem načinu prodaje. Umjesto na grupu ljudi, prodaja bi se trebao početi bazirati na pojedinca, umjesto jednostrane komunikacije između ljudi koji sklapaju poslove ili kupuju proizvode trebalo bi doći vrijeme komunikacije između ljudi uključenih u poslovanje, a ovaj pojam bi trebao biti sinonim za to.

 

27. travanj 2024 02:58