
Tri Zlatna indeksa za brigu o kadru od fakulteta do vrha

Prošli je tjedan u Zagrebu održana dodjela nagrada Zlatni indeks 2012.
Dobitnici su poduzeća koja su prošle godine najviše aktivno sudjelovala u akademskom životu i povećala kvalitetu studiranja dodjelom stipendija, ulaganjima u studentske udruge i projekte, organiziranjem projekata u kojima sudjeluju studenti, Čak su tri nagrade pripale jednoj tvrtki - Henkel Adriji.
Osim Grand prixa za mala i srednja poduzeća nagrađeni su i u kategorijama prakse te organiziranja projekata u kojima sudjeluju studenti. Za Henkel to nije iznenađenje; prošle su godine također osvojili tri Zlatna indeksa i jedna su od najnagrađivanijih tvrtki.
- Iznimno smo počašćeni ovim nagradama jer su one dokaz da su studenti kao budući lideri hrvatskoga društva i gospodarstva prepoznali naše napore. Također, ovo nam je poticaj da nastavimo surađivati sa studentima nudeći im dodatne mogućnosti učenja i prakse tijekom studija, ali i odlične radne uvjete nakon studija - izjavio je Željko Smodlaka, predsjednik Uprave tvrtke Henkel za regiju Adria.
Goleme mogućnosti Nagrade su samo potvrda dugogodišnje Henkelove prakse koji posebnu pozornost posvećuje obrazovanju te odabiru i usavršavanju kadrova. Miranda Mladin, Mirna Tumpa i Helena Grahovac mlade su žene koje su karijeru započele i uspješno nastavile u ovoj kompaniji.
Miranda Mladin u Henkel je na prvi ozbiljni razgovor za posao došla još 2003.
- Kažem ozbiljan jer je od regrutacije do intervjua Henkel ostavljao dojam profesionalne i organizirane kompanije. S obzirom na to da je već i tada bio popriličan problem pronaći posao, dala sam se u potragu potkraj studija, tijekom pisanja diplomskog rada. Kad sam naišla na oglas za mjesto brend- menadžera pripravnika, odmah sam otvorila Henkelovu web- stranicu da se detaljnije informiram o kakvoj je kompaniji riječ. Ubrzo sve što sam htjela je dobiti taj posao - kaže Mladin.
A riječ je o internacionalnoj kompaniji s centralom u Njemačkoj koja ima oko 47.000 zaposlenih, snažne brendove te mogućnost prakse u centrali.
- Činilo se kao san, no zapravo je realnost koja traje i danas, već desetu godinu. U međuvremenu, dvije i pol godine radila sam u Beču, u Henkelovoj centrali za Srednjoistočnu Europu, i to je jedno od važnijih iskustava koje sam proživjela tijekom desetogodišnje karijere. Iskustvo koje se stekne i gradi na lokalnim tržištima važna je osnova i škola sama po sebi, ali mogućnost sudjelovanja u kreiranju marketinške strategije za 30 različitih tržišta, razvijanje komunikacijskih poruka, novih proizvoda, segmenata ili sasvim novih kategorija iznimno je vrijedno iskustvo. Nakon operativnog djelovanja na lokalnom tržištu daje točku na i, finalnu svrhu i širu perspektivu - ispričala je Mladin.
Složan i uspješan tim Mirna Tumpa dijeli sličnu priču. Tražila je posao, priželjkujući internacionalnu kompaniju zbog mogućnosti koje se pritom pružaju.
- Kao i danas, i tada je bilo teško pronaći dobar posao. Poslala sam CV i pismo namjere te se zaposlila na mjestu marketinške asistentice. Henkel tada nije bio tržišni lider u segmentu kozmetike, ali upravo je to bio poseban izazov. Danas sam ponosna što sam dio pobjedničkog tima, koji je uzdignuo brendove do vodećih pozicija i uspješno lansirao nove. Sada sam marketinška menadžerica divizije za njegu i ljepotu i znam da tu ne prestaje moj put. Želja mi je i dalje graditi svoj tim, profesionalce u pravom smislu riječi. U Henkelu su zaposlenici ključ uspjeha, jer samo je zadovoljan tim uspješan. Također, smatram da si onoliko jak menadžer koliko ti je jak tim, a najbolji si kada tvoj tim može funkcionirati bez tebe - kaže Mirna Tumpa i poručuje mladima koji tek počinju karijeru da pokažu strast i iskoriste priliku koja im se pruža.
Helena Grahovac također je u Henkel došla izravno s fakulteta, i to još prije diplome. Naime, Henkel je na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu tražio perspektivne kadrove među tadašnjim apsolventima i ona je bila jedna od njih. Kaže da cijeni vrijednosti kompanije, koje se podudaraju s njezinima osobnim. Jedna od tih vrijednosti su - ljudi.
- Henkel je kompanija koja veliku pozornost pridaje izobrazbi svojih ljudi, omogućuje perspektivu i mogućnost stalnog napredovanja. Kada danas gledam u svom timu mlade uspješne manadžere, koje sam zaposlila i prenijela im svoje znanje, jako sam ponosna. A osobito me motivira to što je u timu uvijek odlična atmosfera, svi uživamo u onom što radimo i uvijek smo spremni prijeći još onaj kilometar više da bi se postigli rezultati - kaže Grahovac.
Mladima savjetuje da prihvate izazove, da budu otvoreni za nove ideje, da prihvaćaju savjete i kritike, uče iz svojih i tuđih pogrešaka i ne boje se neuspjeha.
- Najvažnije je na kraju svakog dana znati da si dao maksimum i uživao u onome što radiš - zaključila je Grahovac.
Od pripravnika do menadžera Helena Grahovac, Mirna Tumpa i Miranda Mladin danas su na manadžerskim položajima, a u Henkelu su karijeru gradile postupno. Sve tri su karijeru započele na pripravničkim mjestima u marketinškom odjelu prije 10-ak i više godina. Danas, nakon što su prošle razne odjele unutar kompanije, svaka vodi svoj tim ljudi i uspješno pridonosi razvoju tima i poslovanja tvrtke.
Helena Grahovac trenutačno je prodajna menadžerica u odjelu rublje i kućne potrepštine, a od 1. travnja 2013. postat će glavna menadžerica tog odjela za Adria regiju. Mirna Tumpa je marketinška menadžerica odjela ljepote i njege za Adria regiju, a Miranda Mladin marketinška menadžerica u odjelu rublja i kućnih potrepština za Adria regiju. Svima im je zajedničko da su karijeru gradile postupno, doslovce od pripravnika do menadžera. Također, sve tri su iskusile rad u Henkelovoj centrali za CEE regiju u Beču. Naravno, i njima i drugim zaposlenicima Henkela otvorena je mogućnost međunarodne karijere u središnjici koncerna te njihovim drugim podružnicama.
Henkel u regiji Adriji slijedi strategiju koncerna kojega je dio, omogućujući svim zaposlenicima da se stalno obrazuju i usavršavaju unutar kompanije u sklopu programa niza seminara i edukacija, a tu su i tečajevi jezika ako zaposlenik smatra da su mu potrebni