Za tvrtke je najvažnije imati opće razumijevanje o tome kakve živote njihovi potrošači vode te s takvim saznanjima krenuti u stvaranje proizvoda, poručio je profesor Gregory Carpenter na još jednom predavanju u sklopu Advanced Program in Business, u organizaciji Instituta za inovacije.
Gregory Carpenter, jedan od najboljih svjetskih predavača u području marketinga, koji predaje marketinške strategije na Kellogg Business School, smatra kako je važno uključiti mišljenje potrošača u odluke koje donose tvrtke te kako čelni ljudi kompanija moraju donijeti odluku o usvajanju stavova ljudi koji konzumiraju njihove proizvode.
Koje su karakteristike modernog potrošača?
Moderni potrošači su preplavljeni izborom i tehnologijama koje se veoma brzo mijenjaju. Potrošači imaju ograničeno vrijeme za donošenje odluka jer se tempo života iznimno ubrzao. Ljudi djeluju u svijetu u kojem imaju manje primjienjenog znanja, ali i udobnosti naspram nekih prošlih vremena. S druge strane veliki izbori koji se nude potrošačima su sjajna prilika da izaberu proizvod s velikom vrijednošću iako je to sve teže za mnoge potrošače.
Na koji način neka tvrtka može uključiti potrošače u odluke koje donosi?
Najvažnije je imati opće razumijevanje unutar tvrtke o tome kakve živote njihovi potrošači vode. Najlakše bi bilo izaći na ulicu i pitati ljude što im se sviđa, a što ne. Na primjer ispitati ljude preferiraju li male ili velike gumbe. Takav način ispitivanja stavova može pomoći tvrtki u donošenju odluka, ali nije presudno kao što je to prije bilo. Najkorisnije za tvrtku jest da ima dublji uvid u ljudske živote, da shvati što potrošači žele postići u životu i na koji način im određena tvrtka i njeni proizvodi mogu pomoći u tome. S takvim saznanjima tvrtka može stvoriti proizvode i usluge koji imaju veliku vrijednost za potrošače.
Na koji način određena kompanija može implementirati kulturalne promjene kojima bi se dovelo do toga da potrošač postane prioritet unutar organizacije?
Takva promjena mora krenuti od vrha organizacije, mora postojati određena skupina ljudi koja prepoznaje da ta tvrtka nije previše okrenuta prema potrošačima. Čelnici kompanija moraju pokazati drugim zaposlenicima važnost potrošača i implementirati takav stav u osnovne vrijednosti svoje kompanije. Unutar tvrtki bi trebalo postojati poštovanje prema potrošačima, empatija, otvorenost, osjećaj suradnje i spremnost na promjenu. S primjenjivanjem ovih karakteristika bi trebalo krenuti od vrha organizacije.
Kako uravnotežiti dugoročne marketinške ciljeve s kratkoročnom potrebom za prodajom i profitom?
Unutar poslovanja neke tvrtke postoje različiti poslovi ili proizvodi koji su u drugačijim fazama razvoja ili primjene. potrebno je imati neke poslovne pothvate koji su razvijeni te polučuju kratkoročne rezultate, a u isto vrijeme bi trebali ulagati u poslovne pothvate za budućnost. Potrebno je imati portfolio proizvoda i poslovnih pothvata. Postoje odluke koje morate provesti odmah, a postoje i odluke kojima ulažete u dugoročne ciljeve. Važno je znati pronaći ravnotežu između ta dva nastojanja.