Hrvatski studenti sve su svjesniji važnosti dodatnog školovanja kako bi bili što spremniji za tržište rada i zahtjeve poslodavaca.
Sve popularniji postaju programi MBA, a Hrvatska ima i svoju udrugu svih polaznika i diplomiranih ‘embiejevaca‘. Udruga polaznika i diplomanata MBA studija Croatia (ili, kraće, MBA Croatia) osnovana je u lipnju 2009. Ideja je potekla je od polaznika programa MBA s Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Budući da u to vrijeme polaznici programa MBA na različitim hrvatskim fakultetima i u inozemstvu nisu bili povezani, pala im je na pamet ideje da sami osnuju udrugu. Članova je sve više iz dana u dan.- Nakon gotovo četiri godine aktivnosti u Predsjedništvu mogu reći da sam vrlo zadovoljan njezinim radom. Svake je godine postignut velik napredak u kvaliteti organizacije, pogodnostima i sadržajima koje nudi, što je, naravno, povećalo broj članova i općenito širu zajednicu MBA Croatije, koja sad ima između 300 i 400 članova. Na aktivnostima Udruge volonterski surađuje desetak osoba, redom entuzijasti koji pronalaze unutarnju motivaciju da bi postigli ciljeve zacrtane u našoj misiji i viziji - objašnjava Aco Momčilović, predsjednik Udruge MBA Croatia.
Opće vs. posebno Programe MBA nude gotovo svi ekonomski fakulteti i poslovne škole u Hrvatskoj. Dio studenata tu fazu obrazovanja završi u inozemstvu, no u MBA Croatiji smatraju da hrvatski programi ni po čemu ne zaostaju za inozemnima, ali ipak priznaju da ima razlika.- Nezahvalno je izravno uspoređivati programe u zemlji ili njih s programima u zapadnim zemljama. Jasno je da je takva vrsta izobrazbe sve potrebnija iz godine u godinu, tržište reagira na to. Neki programi u zapadnim zemljama bolje su profilirani u nekom poslovnom segmentu i nakon godina iskustva odabrali su specifična područja na kojima su posebno dobri, a naši se usredotočuju na postizanje dovoljno dobre razine opće kvalitete. Domaći programi tek trebaju doći u fazu u kojoj će se raspravljati koliko se treba ili ne treba usredotočiti na razvoj poduzetništva ili na npr. korporativni menadžment - ističe razlike Momčilović.
MN: Demistificiranje programa Iako je Udruga relativno mlada, brzo se profilirali s ciljevima i vizijom. Njezina je misija okupiti i umrežiti polaznike studija MBA u Hrvatskoj i svijetu, unapređivati kvalitetu takvih studija u Hrvatskoj, poticati cjeloživotno obrazovanje te promicati vrijednosti MBA. Sebe smatraju glavnom udrugom za MBA u regiji prema izvrsnosti, aktivnosti i brojnosti. Članovi imaju mnogo prednosti.- Prednosti za članove zapravo reflektiraju i povećavaju prednosti koje nosi program MBA i, naravno, maksimiraju njegov potencijal. Na prvome je mjestu stjecanje novog znanja na predavanjima koja organiziramo svaki mjesec. Do sada smo imali 28 vrlo zanimljivih i odlično ocijenjenih predavanja. Predavači su bili priznati stručnjaci s raznih područja, domaći i stranci. Naravno, predavanja su i prilika za umreživanje, dakle upoznavanje novih kolega, i razmjenu iskustava. Nekoliko puta na godinu organiziramo i MBA party te nudimo sportske aktivnosti u koje se članovi mogu uključiti - ističe Momčilović, dodajući da članovima također pomažu u potrazi za novim poslovnim prilikama. MBA Croatia uskoro će postati članica American Chamber of Commercea pa će i njegovi članovi moći dolaziti na druženja koja organizira. Zadaci su Udruge, među ostalim, osvijestiti javnost o važnosti programa MBA i približiti ih potencijalnim studentima. Pogotovo je važna savjetodavna uloga u izboru programa.- Svakako ima dovoljno prostora za osvještavanje i studenata i javnosti o tome što su zapravo programi MBA, što se njima dobiva te ih i malo demistificirati. Često dobivamo upite potencijalnih polaznika koji traže savjete ili iskustva s odabirom programa. Upravo je to svrha udruge, da postane središnje mjesto svih informacija o MBA-u i školama koje ga nude - kaže Momčilović.
Otvoreni za poslovnjake Iako je ponajprije riječ o udruzi za polaznike i diplomce programa MBA, nije zatvorena prema poslovnoj zajednici. Naprotiv, i njezini članovi mogu se uključiti i tako pridonijeti širenju poznanstava.- Redoviti član naše udruge može postati svaka osoba koja pohađa ili je završila program MBA u zemlji ili inozemstvu, samo treba uplatiti godišnju ili polugodišnju članarinu (400 odnosno 200 kuna). S obzirom na misiju i viziju Udruge otvoreni smo prema poslovnoj javnosti, tako da postoji i kategorija donatora, u kojoj su svi koji nisu završili MBA i ne pohađaju ga, ali redovito sudjeluju u našim događajima i aktivnostima. Ta kategorija osobito je povećala broj članova u posljednjih godinu dana jer su naša predavanja prepoznata kao najveći redoviti poslovni skup u Hrvatskoj - hvali se predsjednik Udruge MBA Croatia.Iako je riječ o donekle novoj udruzi na hrvatskoj sveučilišnoj i poslovnoj sceni, planovi su ambiciozni. Ako se ostvare, mogla bi postati središnje mjesto za sve polaznike MBA koji traže posao i novu suradnju. - Planiramo i dalje povećavati broj članova i pogodnosti za njih. Nadamo se da ćemo uskoro formalizirati zanimljivu suradnju s Hrvatskom gospodarskom komorom, s kojom surađujemo posljednja dva mjeseca. Namjeravamo se još aktivnije regionalno umreživati i povezivati ljude te stvarati nove poslovne prilike među njima. Isto tako nastavit ćemo razvijati svoj Career Center izravno surađujući s tvrtkama koje traže visokoobrazovani kadar, ali i stalno surađujući s većinom najboljih agencija za headhunting - najavljuje Momčilović, ističući kako je Udruga zanimljiva svim studentima i polaznicima programa MBA te tvrtkama koje traže kvalitetan kadar.