Znanja
StoryEditor

Više od 65 posto turista prije će odabrati hotel sa ‘zelenom politikom‘

10. Studeni 2012.
Piše:
lider.media

U Dubrovniku je, u organizaciji Američke visoke škole za menadžment i tehnologiju održan simpozij na temu ‘Turizam i ugostiteljstvo; Novi trendovi u inovacijama, upravljanju ljudskim potencijalima i obrazovanju‘.

Na Simpoziju, na kojem su se okupili ugledni domaći i strani stručnjaci, predstavljene su najnovije znanstvene i stručne spoznaje iz područja turizma, hotelijerstva i obrazovanja, s fokusom na uvođenje inovacija i upravljanje ljudskim potencijalima. U prvom dijelu simpozija Miroslav Dinčić, stručnjak s više od dvadeset godina međunarodnog iskustva na zahtjevnim menadžerskim funkcijama u turizmu, definirao je poslovne prilike koje će se u budućnosti pojaviti kao rezultat promjena uzrokovanih aktualnim trendovima.

- Turizam je najveća i najbrže rastuća industrija u svijetu, a Hrvatska ima velike potencijale. Međutim, moramo imati na umu da se ponašanje potrošača značajno promijenilo u proteklih 20 godina. Potrebno je ići ukorak s vremenom i pratiti svjetske trendove - istaknuo je Dinčić.Pojasnio je kako su suvremeni potrošači informiraniji, sofisticiraniji i traže veću vrijednost za novac. Danas se poslovanje velikim dijelom odvija online i sve je veća važnost društvenih mreža. Komunikacijski stručnjaci preporučuju da tvrtka treba biti aktivna na najmanje 15 društvenih mreža kao što su: Facebook, Twitter, You Tube, Linkedin, blogovi, Google+ i Foursquare.- Mlada generacija, poznata kao ‘Gen Z‘, ide na Facebook prije doručka. Moramo se pripremiti za njih. Korištenje najmodernijih informacijskih i komunikacijskih tehnologija više nije opcija nego imperativ - rekao je Dinčić.

Također, mobilno oglašavanje zauzima sve značajniju ulogu u promociji turizma. Sve je veći broj osoba koje hotele i restorane traže na mobilnim uređajima, pa čak i onog trenutka kada slete na aerodrom, stoga se web stranice moraju prilagoditi za mobilne korisnike.

- Turisti se sve češće odlučuju za ekološki održivi turizam, a za takav odmor često su spremni izdvojiti i poveće svote novca. Prednost daju društveno odgovornim tvrtkama koje brinu o zaštiti okoliša. Naime, više od 65 posto turista prije će odabrati hotel koji provodi ‘zelenu politiku‘, naravno u slučaju kada je cijena ista - rekao je na kraju svog izlaganja.

O trendovima i izazovima u području ljudskih potencijala govorio je stručnjak dr. Hrvoje Kenfelj. Iz njegova izlaganja možemo zaključiti sljedeće - upravljanje ljudskim potencijalima zahtijeva strateški pristup. Tvrtke trebaju jasno definirati aktivnosti koje HR funkcija mora izvršavati. Razvoj, motiviranje i nagrađivanje zaposlenika te upravljanje promjenama moraju postati važni segmenti poslovanja.- Previše smo usredotočeni na troškove, a premalo na zapošljavanje, razvijanje i zadržavanje kvalitetnog kadra. To nije slučaj samo u Hrvatskoj, to je svjetski fenomen. Istraživanja su pokazala da je osmijeh zaposlenika ono što prodaje. Ako su zaposlenici zadovoljni i visoko motivirani, zadovoljstvo kupca veće je za 38 posto, produktivnost zaposlenika za 22 posto, a profit tvrtke za 27 posto - pojasnio je.

22. studeni 2024 04:43