
Želite biti bolji lider? Pokažite zaposlenicima da vam je stalo

Česta zabluda koja se veže uz liderstvo jest da sve ovisi o osobnim kvalitetama menadžera.
Istina je, međutim, da je jako teško biti uspješnim menadžerom bez da napredak tvrtke promatrate kao grupni rad. Kada predvodite tim zaposlenika, profesionalni rast nije vaša osobna stvar, već napredak cijelog odjela s vama na čelu.
Oslanjanje na tim ljudi pravi je izazov. Morate raditi s ljudima različitih osobnosti, od kojih svatko ima različite motivacijske okidače. Da bi vaši zaposlenici bili potpuno angažirani, upoznajte svakog individualno – što stimulira svakog od njih i što ih potiče da se posvete poslu u punom kapacitetu – a istovremeno održavajte atmosferu suradnje u kojoj svi imaju isti cilj.
Ukratko, pokažite zaposlenicima da vam je stalo do njih samih i do zajedničkog cilja. Ovi vam savjeti mogu u tome pomoći:
Slušajte
Jedna od najvažnijih osobina lidera jest sposobnost slušanja. Uzmite vremena i sjednite sa zaposlenikom. Poslušajte ono to ima za reći – misli, primjedbe, sugestije, komentare ili brige. Ako zaposlenici shvate da su ipak individue unutar tima, a ne nevažni članovi, narast će im moral, a time i produktivnost tvrtke. Slušanje podrazumijeva i reagiranje. Dokažite da zaista želite pomoći zaposlenicima i da njihov glas može nešto promijeniti.
Upoznajte zaposlenike
Prošlo je vrijeme kad se od zaposlenika očekivalo da sjede iza zatvorenih vrata i diktiraju. U modernom poslovnom svijetu, najbolji lideri su oni koji poznaju svoje zaposlenike i na osobnom i na profesionalnom nivou. Postavite im pitanja o obitelji ili hobijima – tako će osjećati da ih cijenite kao ljude, a ne kao dijelove poslovnog procesa.
Budite pristupačni
Volja menadžera da prihvaća savjete zaposlenika ključna je za poslovni rast i uspjeh. Snažni lider zaposlenicima daje mogućnost da se čuje njihov glas i mnogi se osjećaju ugodno u toj ulozi. Ovaj tip lidera uvijek će pronaći vremena za zaposlenike i njihove ideje. Činjenica da ste pristupačni neće samo poboljšati vaše odnose sa zaposlenicima, već ćete tako imati prilike čuti nove ideje i demonstrirati zaposlenicima koliko ih cijenite.
Izrazite osjećaje
Ne morate biti santa leda da biste bili poštovani. Izražavanje emocija nije znak slabosti. Budite empatični prema članovima svog tima. Tako ćete zadobiti još više poštovanja.
Nemojte pretjerano suditi drugima
Umjesto da osuđujete zaposlenike, pokušajte zajedno s njima riješiti nastali problem. Ako netko ne shvaća na prvu novi poslovni koncept, nemojte ga odmah otpisati, već uzmite vremena da objasnite.
Budite pažljivi prema ljudima oko sebe
Mudri lideri prilagođavaju se raspoloženjima ljudi oko sebe. Ako zaposlenik ima loš dan, budite blagi prema njemu. Budite obazrivi prema raspoloženjima svojih zaposlenika. Zauzvrat će se vaša kompanija rasti i razvijati se. Uz to, razvit će se dinamična korporativna kultura.
Budite odgovorni
Jednako kao imate visoke standarde kada je riječ o zaposlenicima, isti standardi moraju vrijediti i za vas. Zapitajte se pomažete li dovoljno, vodite li zaposlenike u pravom smjeru i koliko pridonosite osnovnom cilju.
