Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Alibaba nadmašio tromjesečne procjene prihoda, ali i srozao dobit

14. Svibanj 2024.
Alibabafoto Shutterstock

Kineski div za internetsku trgovinu Alibaba nadmašio je procjene analitičara s prihodima u četvrtom tromjesečju, budući da je fokus na jeftinu robu kao odgovor na oprezne potrošače pomogao povećati domaću e-trgovinu. Ipak, njegove dionice uvrštene na američkoj burzi pale su oko tri posto u pretprodaji, jer je dobit kompanije pala za oko 86 posto u četvrtom kvartalu, objavio je Reuters. 

Alibabao je imao burnu godinu otkako je u ožujku prošle godine najavio najveću promjenu u svojoj 25-godišnjoj povijesti, podijelivši se u šest jedinica i ponovno usredotočivši se na svoje temeljne poslove, uključujući domaću e-trgovinu. Promjene su rezultirale time da je u ožujskom tromjesečju u odnosu na konsenzusne procjene LSEG-a prihod kompanije iznosio 221,9 milijardi kineskih juana naspram očekivanih 219,66 milijardi juana.

Rast e-trgovine 

U najvećem remontu korporativne strukture ikada, implementirano je nekoliko značajnih promjena u upravljačkoj strukturi, s veteranom tvrtke Eddijem Wuom koji preuzeo dužnost izvršnog direktora. U pokušaju da signaliziral povjerenje dioničarima, Alibaba je ranije ove godine rekao da je povećao svoj program otkupa dionica za 25 milijardi dolara do kraja ožujka 2027.

Kineski div se bori s opreznom potrošnjom u Kini, ali je u ožujskom tromjesečju primijetio znakove blagog oporavka u svom osnovnom poslovanju e-trgovine i pojačava svoj inozemni prodor usred domaćeg usporavanja, gdje se suočava sa sve većom konkurencijom niskobudžetnih igrača poput PDD-a. 

Prihod odjela Taobao i Tmall, u kojem se nalazi Alibabin kineski posao e-trgovine, porastao je četiri posto na godišnjoj razini na 93,2 milijarde juana. To je bilo brže od rasta od dva posto u prethodnom kvartalu.

Prihodi od upravljanja kupcima, koji predstavljaju prodaju ostvarenu uslugama poput marketinga koje Alibaba prodaje trgovcima na svojim platformama za e-trgovinu Taobao i Tmall, porasli su pet posto na godišnjoj razini, nakon što su stagnirali u prethodnom tromjesečju. Alibabino međunarodno trgovačko poslovanje također je zabilježilo povećanje prihoda od 45 posto na godišnjoj razini na 27,4 milijarde juana.

Ranije ove godine, izvršni direktor Wu obećao je ‘ponovno pokrenuti‘ rast tvrtke za e-trgovinu s daljnjim ulaganjima. Čini se da postoje prvi znakovi da će to zavladati u ožujskom kvartalu.

- Rezultati ovog tromjesečja pokazuju da naše strategije funkcioniraju i da se vraćamo rastu - rekao je Wu u objavi o zaradi kompanije.

Ipak, pad dobiti pobija tu izjavu o rastu. Iz kompanije su rekli da se razlog za pad ‘prvenstveno može pripisati neto gubitku od naših ulaganja u kompanije kojma se javno trguje tijekom tromjesečja, u usporedbi s neto dobitkom u istom tromjesečju prošle godine, zbog promjena tržišne cijene‘.

Hvale se rastom umjetne inteligencije 

Ulagači su usredotočeni na Alibabin odjel za računalstvo u oblaku, koji se također bori da ponovno pokrene rast. Tvrtka je planirala izdvojiti jedinicu za taj sektor, ali je prošle godine odustala od planova za inicijalnu javnu ponudu.

Alibaba je objavio da mu je jedinica za računalstvo u oblaku donijela prihod od 25,6 milijardi juana, što je samo tri posto više u odnosu na prošlu godinu i bilježi istu stopu rasta kao u prethodnom kvartalu.

Kineski div rekao je da je u procesu smanjivanja ugovora ‘temeljenih na projektima s niskom maržom‘ u svom odjelu za oblak i očekuje da će proizvodi povezani s umjetnom inteligencijom i ‘javni oblak‘, koji se odnosi na poslovne klijente, ‘nadoknaditi učinak opadanja prihoda temeljenih na projektu.‘

Tijekom ožujskog tromjesečja prihodi povezani s umjetnom inteligencijom doživjeli su ‘troznamenkasti rast u odnosu na prethodnu godinu‘.

- Prihod povezan s umjetnom inteligencijom generiran je iz različitih sektora, uključujući temeljne modelske tvrtke (koje se bave razvojem i primjenom osnovnih modela umjetne inteligencije), internetske tvrtke, kao i klijente iz industrija kao što su financijske usluge i automobilska industrija - objavila je kompanija u priopćenju. 

25. svibanj 2024 15:12