U travnju se nastavio projekt ‘Financije za nove generacije‘, koji je pokrenula Hrvatska udruga banaka u suradnji s Europskom investicijskom bankom. Mladi poduzetnici imali su priliku na nove dvije radionice nastavljati razvoj poslovnih i komunikacijskih vještina. Na radionicama u Ksaver Event Hub-u, sudjelovalo je 30 prethodno izabranih mladih poduzetnika.
Natalia Zielinska, vlasnica Euro Grant Konzalting, vodila je radionicu na temu razumijevanja i primjene EU fondova u konkretnim projektima. Jedna od vodećih stručnjakinja u području EU fondova i predsjednica HUP - Udruge profesionalaca za fondove Europske unije na praktičnim je primjerima mlade poduzetnike upoznala sa širom slikom i fokusirala se na učenje logike EU fondova i projektnog način razmišljanja.
Radionica je bila interaktivna te je Zielinska odgovarala na sva pojedinačna pitanja i razmotrila ideje sudionika te koliko su one prihvatljive za EU fondove i druge slične i aktualne natječaje: – Na samom početku je važno postaviti jasno stvari i znati želimo li zaraditi ili ‘spašavati svijet‘. Sviđa mi se što su polaznici različitih profila i jako znatiželjni, postavljali su odlična pitanja. Uživala sam cijelo vrijeme. –
Mirela Španjol, vlasnica tvrtke Ciceron i jedna od vodećih konzultantica u području retorike, komunikacije i javnih nastupa održala je radionicu na temu tema moći uvjeravanja i svega što je potrebno za učinkovito prezentiranje i javno nastupanje. Španjol je polaznike radionice naučila niz trikova javnog nastupa, prezentacije te komuniciranja u raznim poslovnih prigodama, ali i ukazala na nužnost vidljivosti kad smo mali poduzetnici te je posebno istaknula povezanost iste s visinom zarade. Glavna poruka s kojom su svi polaznici otišla bila je: – Uzmite mikrofon u ruke, vještina prezentiranja je vještina koja se da naučiti. Ako je svladate, više ćete zarađivati. –
– Jako sam zadovoljna što sam dio ovog projekta. Ogromna je veza između prezentacijskih vještina i zarade, iako možda tako ne izgleda na prvi pogled. Što se bolje znate prezentirati, to ćete više zarađivati. Kad smo mali poduzetnici, nemamo luksuz skrivanja. Ništa se ne događa ako se ne dogodi prodaja, a prodaja se događa samo dobrom komunikacijom. Ključna misao koju sam htjela prenijeti polaznicima mi je bila da to nije stvar talenta ni osobnog identiteta, već vještina, a svaka vještina se može naučiti – naglasila je Mirela Španjol.
Projekt nastavlja s misijom osnaživanja mladih poduzetnika, nudeći im alate i znanja potrebna za uspjeh u dinamičnom poslovnom svijetu. Obje radionice pokazale su se izuzetno korisnim za mlade poduzetnike, pružajući im ne samo tehnička znanja, već i prilike za networking. Slijedeća radionica, koja se očekuje početkom svibnja, fokusirat će se na marketing i brending.
Polaznica ovih radionica, Ivana Sabolčec Novosel, koja je i virtualna asistentica istaknula je da joj je posebno drago što je sudjelovala jer je imala drugačiju percepciju EU fondova, a sada je dobila širu sliku iz prve ruke.
– Skroz mi je promijenjena perspektiva. Super mi je cijeli program oduševljena sam – dodala je novinarka i marketinška stručnjakinja Petra Pavlek dok je arhitekt Zlatan Omerhodžić izjavio da je saznao mnogo novih informacija te da mu je ova edukacija jako korisna, baš kao i networking.
– Pokrećem kardiološku kliniku i na ovom projektu učim sve što mi treba za vođenje posla. Predavači su mi jako zanimljivi, sviđa mi se format i prilika da postavljamo pitanja i što imamo vrijeme i prilike i za networking. Mirelino predavanje bilo mi je vrlo korisno i vjerujem da ću odmah moći primijeniti stečena znanja – poručio je polaznik Valentin Stuhne, a grafička dizajnerica i fotografkinja Ana Vorkapić priznala je da ima problema s javnim nastupom i prezentiranjem same sebe te je izjavila da ovakve radionice poduzetnicima redovito trebaju.