piše: Mato Rajić, PR i marketinški konzultant
Mnogo je benefita već prepoznato kojim će umjetna inteligencija, odnosno tehnologije poput prepoznavanja jezika i strojnog učenja sve više utjecati na marketing. Prema nekim procjenama do 2030. marketing potpomognut AI-em pokretat će 45 posto globalnog gospodarstva.
Artificial Intelligence marketing kombinacijom različitih tehnologija u mogućnosti je obraditi široki spektar i broj podataka o npr. iskustvima kupaca i njihove interakcije s brendovima. Tvrtke će dobiti vrlo precizan uvid u ponašanje različitih potrošača i njihov put ka proizvodu.
Kreiranje sadržaja
Marketinški timovi od pojave Chat GPT-a brzo su uvidjeli prednosti kreiranja sadržaja pomoću umjetne inteligencije koja im ponajprije štedi vrijeme i resurse. Neki će reći kako im AI baš i ne daje toliko dobar sadržaj, a drugi kako AI daje onoliko dobar sadržaj koliko je dobar input. Zapravo najveća vrijednost AI-a nastaje onog trenutka kad ti inputi dolaze od same umjetne inteligencije. Obradom različitih podataka, npr. reakcija na društvenim mrežama na vlastiti ili konkurentski proizvod, interakcijama koju bilježe chatbotovi i sl. AI može dati vrlo precizne pojmove koji su bitni kupcu.
Personalizacija sadržaja
Obradom podataka za koje bi bilo potrebni jako veliki resursi AI je u stanju segmentirati same kupce i sugerirati relevantan sadržaj za svaku skupinu potrošača. Na tržištu je odavno prisutno programmatic oglašavanje kao još jedna od AI tehnika kojim onda taj sadržaj vrlo lako i precizno dostavlja potrošaču.
Analiziranje kampanja
Nakon svake kampanje marketinški timovi zatrpani su različitim podacima, pogotovo s digitalnih kampanja i obično ih je vrlo teško precizno analizirati i izvlačiti zaključke. Umjetna inteligencija vrlo učinkovito može razlučiti bitno, iznijeti zaključke i upute za nastavak kampanje. Ukratko pomoći u bržem donošenju odluka, mijenjaju ili prilagođavanju marketinških strategija.
Nedostaci?
Uvijek kad se govori o AI tu je prisutan onaj strah od ‘novog‘, ali iako štedi vrijeme marketinškom timu umjetna inteligencija ne može samostalno donositi odluke, biti kreativna i sklona je greškama koje mogu doći iz npr. procesuiranja nerelevantnih podataka. Naše lokalno ograničenje je i NLP (natural language processing) koji na hrvatskom nešto lošiji, ali to je pitanje vremena kada će doći na zadovoljavajuću razinu da npr. prepoznaje i ironične komentare.
Marketinški timovi će se u budućnosti oslanjati na AI, ali ne znači da će zbog toga izgubiti radna mjesta, naprotiv moći će se baviti drugim najčešće kreativnim poslovima, a uz pomoć AI brže i preciznije donositi odluke.
Prijavite se sada i osigurajte svoje mjesto na Masterclassu: Marketing u praksi, gdje ćete ovladati najnovijim trendovima i alatima u digitalnom marketingu koji će transformirati vaš pristup i rezultate.