Aktualno
StoryEditor

[1000 NAJVEĆIH] François Delion: Grupa Renault prekida stare navike i prihvaća načine rada nadahnute start-upovima

22. Lipanj 2019.

U anketi Liderovog posebnog izdanja 1000 najvećih sudjelovali su predsjednici uprava nekih od najvećih hrvatskih kompanija koji su odgovorili na pitanja: kakvi su ključni poslovni planovi i ciljevi za ovu godinu, kako vide razvoj tvrtke u 2020., jesu li optimisti i pripremaju li sigurnosne mehanizme u slučaju nove recesije, te gdje vidite tvrtku u 4. industrijskoj revoluciji i kako provode digitalnu transformaciju.

Plan rasta prodaje automobila Renault Nissan Adriatica na hrvatskom tržištu ostvaruje se prema očekivanju, a novi generalni direktor François Delion najavljuje i puštanje na tržište novog Clija u rujnu, te obnovu nekih modela zanimljivih hrvatskom tržitu.

-Nakon prošlogodišnjeg značajnog rasta tržišta više od 17 posto u odnosu na 2017., očekivali smo nastavak sličnog trenda i u 2019. Iz tog razloga pripremili smo snažne strategije za obje marke, Renault i Daciju. Usprkos znatnom usporenju rasta tržišta više od 1,5 posto nakon prvih pet mjeseci 2019., naše strategije pokazale su se izuzetno uspješnima. Tako s markom Renault radimo imamo 6,6 posto veću prodaju u odnosu na prethodnu godinu, dok je marka Dacia apsolutni pobjednik na tržištu, s rastom od čak 33 posto za prvih pet mjeseci. Fokusiramo li se samo na tržište privatnih kupaca onda je taj rast još značajniji i iznosi više od 51 posto. Ambicije za ovu godinu su stoga iznimno velike, a lansiranje novog Clija u rujnu kao našeg najuspješnijeg modela dosad, te obnova nekih drugih modela sigurno će nam pomoći da s Renaultom ostanemo u samom vrhu hrvatskog tržišta – kaže Delion.

Pritom ističe činjenicu da u 2019. europsko tržište novih vozila stagnira što je djelomično posljedica uvođenja WLTP propisa koji bi u punu primjenu trebao krenuti početkom 2020.

Kako sada stvari stoje, primjena će se na europskoj razini ipak pomaknuti do 2021. Delion ističe da je zbog toga teško predvidjeti kretanje tržišta u narednoj godini te odrediti nove ciljeve.

-U ovom trenutku je još uvijek teško predvidjeti kretanje tržišta u narednoj godini, a samim time i odrediti ciljeve. WLPT je od proizvođača zahtijevao znatna dodatna ulaganja u razvoj novih motora, što je u određenim slučajevima rezultiralo i osjetnim povećanjem cijena, a kod nekih proizvođača i potpunim gašenjem određenih modela. No, bez obzira na te promjene, 2020. će za Renault biti izazovna jer nas očekuje lansiranje novih izrazito bitnih modela za masovnu prodaju: novi Clio lansiramo u rujnu 2019., a puni zamah u prodaji očekujemo 2020. Početkom 2020. lansiramo novi Captur s hibridnim pogonom za koji očekujemo izuzetno dobre rezultate. Unatoč najavama svih izazova (vanjskih i unutarnjih) pred nama, ostajemo optimisti, no pripremamo se na zahtjevno razdoblje – kaže Delion.

Također ističe da je 4. industrijska revolucija i digitalna transformacija u Renaultu započela izrazito intenzivno ove godine lansiranjem internog transformacijskog programa FAST (future-ready at scale transformation) s ciljem implementacije Agile načina rada u svim segmentima poslovanja Grupe Renault kako bi ponudili posve nove i drukčije proizvode i usluge, ubrzali digitalizaciju te skratili vrijeme reakcije i prilagodbe na potrebe tržišta i novih tehnologija.

Delion ističe da to nije lagan proces za tako veliku korporaciju poput Grupe Renault, no cilj je do kraja 2021. prekinuti sa starim navikama, prihvatiti načine rada izravno nadahnute start-upovima i novim igračima na tržištu što će konkretno donijeti tri prednosti: skraćenje ciklusa razvoja vozila na tri godine u usporedbi s dosadašnjih pet i ažuriranje povezanih usluga nekoliko puta tijekom kvartala.

Zatim ubrzanje digitalne transformacije i poticanje suradnje među zaposlenicima te naposljetku interno i eksterno smanjenje troškova poslovanja za pet posto tijekom trogodišnjeg razdoblja.

Sutra: Iva Pripuz Špekuljuk, članica Uprave C.I.O.S.-a i CE-ZA-R-a

22. studeni 2024 23:50