1. Postavljanje ciljeva i odmjeravanje rada
Postavljanje i postizanje ciljeva. Za razliku od prosječnih prodavača koji samo postavljaju ciljeve, izvrsni prodavači stalno odmjeravaju svoj rad i traže načine kako da postignu te ciljeve.
>>>Pet istina i zabluda o prodaji i prodavačima
2. Težnja da se premaše zadane brojke
Nikad se ne zadovoljavati prosjekom. Izvrstan prodavač ne nastoji samo ostvariti željeni broj, nego ga i premašiti. Na kraju godine izvrsni prodavači neće kočiti posao zato što su postigli određeni broj – oni idu dalje i žele još.
3. Pomaganje drugima
Posao izvrsnih prodavača jest pomoći drugima da uspiju. Prosječni prodavači u svom radu žele isključivo pobijediti. Za izvrsnog prodavača pobjeda je također bitna, ali samo ako s njima dobivaju i drugi.
4. Svijest o tome kako kupci razmišljaju
Izvrsni prodavači razumiju što je to usluga. Oni znaju da nije važno kako mjere uslugu, nego kako je mjere njihovi kupci.
>>>VIDEO: Sviđalo se to vama ili ne, danas se svi bavimo prodajom
5. Slušanje kupaca
Izvrsni prodavači vole čuti ‘NE‘ od kupca. To im pokazuje da se trebaju promijeniti. Oni slušajući svojega kupca zapravo od njega uče.
6. Planiranje
Izvrsni prodavači cijene vrijeme i neće nikada završiti dan, a da ne znaju što će postići sljedećeg dana. Na isti način pristupaju svakom tjednu, mjesecu, tromjesečju i godini.
7. Optimizam
Izvrsni prodavači optimisti su ne samo dok rade nego i u svemu što rade. Oni su ljudi prema kojima ostali gravitiraju u svim situacijama, a kao rezultat oni razumiju važnost vodstva.
>>>Marketing and Sales by Numbers: Vaš osmijeh je vaš logo, dojam koji ostavite vaš trademark
8. Stalna potraga za poboljšanjima
Izvrsni prodavači znaju da moraju stalno razvijati postupke prodaje. Oni razumiju da upravo zato uvijek traže poboljšanje procesa.
9. Prebacivanje krivnje je samo izgovor
Izvrsni prodavači posjeduju proces. Oni ne prebacuju krivnju na druge i ne dopuštaju da izgovorima opravdavaju zašto nisu nešto mogli postići. Posljednje što će izvrsni prodavač napraviti jest gurnuti nekoga pod autobus kako bi on ispao dobar.
10. Dostupnost u svakom trenutku
Izvrsni prodavači ne stanu na kraju dana. Oni razumiju kako uspjeh znači biti dostupan 24/7. Njima 24/7 nije problem jer uistinu vole ono što rade, a još više vole pomoći svojim kupcima.
11. Etički kodeks i standardi
Izvrsni prodavači žive prema etičkom kodeksu i standardima, ne samo dok stvari teku dobro, nego još važnije, kad ne idu dobro. Za njih je mjerilo za procjenjivanje osobe način kako ona postupa kad se dogodi pogreška, kad se pojave problemi i kad je sve u kaosu.
>>>Ljubazan pozdrav i osmijeh prodavača ključni za dobru kupovinu
12. Ponos
Izvrsni prodavači ponosni su na ono što rade. Oni iskreno vole prodaju, a to se osjeti u pristupu svakoj osobi s kojom kontaktiraju.
13. Ne oslanjanje na prezentacije
Izvrsni se prodavači ne oslanjaju na prezentaciju u konzervi. Zbog toga i ne vole prezentacije jer znaju istinski razumjeti potrebe kupaca koje moraju slušati.
14. Življenje u sadašnjosti
Izvrsni prodavači znaju da uspjeh nije ono što su radili jučer, nego ono što će raditi danas. Žive u sadašnjosti, ali uvijek imaju na umu sutra.
Autor: Vedran Sorić, direktor prodaje i redoviti predavač na Govorničkoj akademiji Demosten.
Više o ovoj temi pročitajte u tiskanom izdanju Lidera broj 648.