Aktualno
StoryEditor

6 pravila kako biti dobar vođa i dobiti najbolje od zaposlenika

27. Travanj 2019.

https://www.youtube.com/watch?v=lmyZMtPVodo

Razgovori o tome kako zaposlenik radi tzv. evaluacija rada, u većini organizacija predstavljaju neugodnost i za poslodavca i za radnika. Iz perspektive poslodavca to zahtjeva dodatan napor i možda se čini kao gubitak vremena, a iz perspektive zaposlenika može izazvati strah od otkaza.

75% ljudi koji su dobili otkaz navode kako ih nitko nije upozorio na njihov rad, već su samo dobili otkaz, piše Neuroleadership.com.

Kada ga poslodavac ‘pozove na razgovor‘ u glavi zaposlenika uključuje se alarm, misli da se sprema najgore i rađa se poriv da se brani od kritika. Krajnji je rezultat da poruka ne bude prenesena.

Tu je također bitan način na koji poslodavac razgovara sa zaposlenikom. Ako je fokus na greškama i manama, to ubija svu motivaciju i ne doprinosi poboljšanju kvalitete rada. Umjesto toga, pohvala i fokus na ono što dobro radi, uz pružanje konkretnih savjeta kako se može unaprijediti, s naglaskom na to da radi za sebe, donijet će bolje rezultate, potaknuti znatiželju i inovativnost.

Istraživanje provedeno u 234 organizacije u SAD-u pokazalo je kako feedback donosi bolje rezultate organizacijama

Evaluacija rada zaposleniku se ne bi trebala prezentirati kao kritika, već tako da osjeti kako je njegov rad bitan, baš kao i on sam, jer svi vole osjetiti da se njihov trud cijeni, piše Quartz.

Iako nema pouzdane metode kako biti dobar vođa i menadžer te polučiti najbolje rezultate, evo nekoliko savjeta kako pomoći zaposlenicima da budu produktivniji:

  1. Budite autentični, nemojte pokušavati primjenjivati stil vođenja drugih, budite dosljedni, vođeni vlastitim uvjerenjima i vrijednostima.
  2. Vođa ne mora uvijek biti u pravu, ako napravite pogrešku, priznajte je! Vještina vođenja je proces koji se uči, ne treba hraniti vlastiti ego, već slušati, promišljati i usvajati nove ideje, primjenjivati kulturu iskrenosti i transparentnosti kako bi stekli povjerenje zaposlenika.
  3. Upoznajte svoje zaposlenike! Doznajte što ih motivira, pokažite interes za njihove interese, time ćete pokazati da brinete, kao i saznati u čemu su najbolji, usmjeriti ih i na najbolji način saznati kako iskoristiti njihova znanja i kvalitete, piše Entrepreneur.
  4. Dajte zaposlenicima slobodu, potičite ih da riskiraju, da rade čak i ono što misle da ne mogu. Ako vam dođu s novim idejama, nemojte ih obeshrabriti govoreći im da se to tako ne radi u vašoj tvrtki, savjetuje The Balance Careers. Tako će postati samostalniji i inovativniji. I na kraju - pohvalite dobar rad!
  5. Osigurajte im alate koji im omogućavaju da lakše i brže obavljaju zadatke, bilo da se radi o korisnoj tehnologiji ili dodatnoj edukaciji.
  6. Budite jasni i konkretni o tome što očekujete. Prvi je korak upoznati zaposlenika s politikom tvrtke i načinom na koji funkcionira svaki pojedini segment kako bi bolje razumio u što ulazi i kako može doprinijeti.

Vodstvo je izbor, to nije položaj. Možete imati autoritet, ljudi će vas slušati zbog toga što imate moć nad njima, ali vas neće slijediti. Treba brinuti o ljudima oko sebe, kaže motivacijski govornik Simon Sinek u svom TED govoru koji možete pogledati u videu gore.

22. studeni 2024 05:07