Ove zime oko 46 posto hrvatskih građana planira putovati u inozemstvo pri čemu ih najviše planira adventska putovanja, potom novogodišnja, a na trećem mjestu je odlazak na skijanje, podaci su iz istraživanja Mastercarda i GfK Centra za istraživanje tržišta.
>>> Broj kružnih putovanja stranih brodova pao šesti mjesec zaredom
Riječ je o istraživanju o korištenju financijskih usluga koje je Mastercard u suradnji s GfK-om proveo online, tijekom rujna ove godine na uzorku od tisuću korisnika bankarskih usluga u Hrvatskoj, u dobi od 18 do 55 godina.
Od 46 posto građana koji planiraju putovati, 52 posto planira adventska, 31 posto novogodišnja putovanja, a 16 posto odlazak na skijanje.
Istraživanje je pokazalo da hrvatski građani češće putuju radi razonode nego poslovno, odnosno radi odmora su ispitanici putovali oko četiri puta prošlih 12 mjeseci, dok su na poslovnom putovanju bili dvaput.
>>> Hrvati lani ‘keširali’ 6,45 milijardi kuna za privatna putovanja
Razonoda je u inozemstvo u proteklih 12 mjeseci odvela 54 posto ispitanika, najviše onih s višim stupnjem obrazovanja i višim primanjima. Putovali su najviše po Europi, pri čemu su na inozemnim putovanjima radi razonode prosječno trošili oko tisuću kuna više nego lani odnosno otprilike šest tisuća kuna, kažu iz Mastercarda.
Dodaju da su ispitanici na tim putovanjima podjednako koristili kartice i gotovinu za shopping i plaćanje smještaja, dok su karticama češće plaćali zrakoplovne karte, a ostale troškove većinom gotovinom pri čemu ističu podatak da kartice na putovanje nosi 90 posto ispitanika.
Među motivima korištenja kartica u inozemstvu su niže naknade, osiguranje od rizika ili prijevara te transparentan uvid u potrošnju, dok su, s druge strane, glavnim razlozima nekorištenja kartica naveli naviknutost plaćanja gotovinom te zabrinutost da se ne potroši više nego se planiralo.
Anketa je pokazala i da se potrošači sve više okreću internetu za pronalaženje i rezervaciju smještaja: putovanja na taj način planira 57 posto anketiranih.
>>> Američki poduzetnici zainteresirani za Hrvatsku kao destinaciju zdravstvenog turizma
"Hrvatski građani-putnici digitalno su sve osvješteniji, a internet im je ključno mjesto za informiranje o destinacijama, rezervaciju i plaćanje puta ili smještaja", poručila je direktorica Mastercarda u Hrvatskoj Sanja Žigić.
Zaključuje kako je neminovno da se sustav plaćanja mijenja iz gotovinskog, preko "plastičnog", u digitalni pa je širenje prihvata elektronskih plaćanja i uvođenje praktičnih mogućnosti poput beskontaktnog ili mobilnog plaćanja nužno za rast u turističkom sektoru.