Aktualno
StoryEditor

Damir Bulić: Dokazali smo fleksibilnost i otpornost na tržišne poremećaje

01. Siječanj 2018.

Ova je godina lagano na zalasku i vremena za osvrt na nju nema mnogo jer nas već čekaju novi izazovi. Ipak, ne možemo ignorirati ključni događaj u protekloj godini. Za godinu iza nas može se reći sve samo ne da je bila još jedna u nizu; potres u najvećem poslovnom sustavu uvelike je oblikovao njezino naličje te će, bez sumnje, oblikovati i 2018. Zbivanja oko Agrokora u prvi su plan stavila brojna pitanja, među kojima je zasigurno najvažnije bilo na koji način hrvatsko gospodarstvo može reagirati kada su u pitanju događaji takvih razmjera.

Upozorenje i lekcija

Reakcija privatnog, posebno realnog sektora možda je najsvjetlija točka cijelog procesa te je pokazala da ipak nekada podcjenjujemo mogućnosti i kapacitete našega gospodarstva. Iako se rješenje, a samim time i kraj krize, još ne nazire, postavljeni su određeni temelji koji daju nadu u pozitivno rješenje nastavi li se podređivanje vlastitih interesa općima. Događaje iza nas trebamo shvatiti kao upozorenje i lekciju iz koje će pametni izvući pouku te budućim poslovnim aktivnostima učiniti sve što je objektivno moguće da ne budu sudionici ili čimbenici nekog ponovljenog urušavanja sustava kakvom smo svjedočili.

>>>Alen Premužak: Imamo previše izazova o kojima naši konkurenti ne moraju razmišljati

Diverzifikacija putem plasmana proizvoda i usluga na većem broju tržišta (i samim time putem više kanala) jedan je od ključnih alata u sprečavanju stvaranja prevelike ovisnosti o nekom poslovnom sustavu. Izuzmemo li tržišta regije, nastup na inozemnim tržištima veliki je izazov domaćim gospodarstvenicima jer se susreću s problemom neprepoznatljivosti onoga što nude uz istodobnu iznimnu konkurenciju iz cijelog svijeta, koja često raspolaže znatno većim resursima. To je posebno istaknuto u proizvodima široke potrošnje kao što su prehrambeni proizvodi, čija proizvodnja ima veliku tradiciju u Republici Hrvatskoj. Realnost većine hrvatskih poduzeća jest nemogućnost velikih marketinških ulaganja u strana tržišta. Ono što se nameće kao rješenje jest ulazak u nišne segmente putem specijaliziranih partnera, koji možda nisu najjači na pojedinom tržištu, ali koji cijene, ili čak ponekad preferiraju, fleksibilnost i kvalitetu usluge koje manja poduzeća, u globalnim okvirima, mogu pružiti u odnosu na često glomazne multinacionalne sustave.

Rast na vlastitim brendovima

Kraš će i u 2018. rast zasnivati na vlastitim robnim markama i spletu aktivnosti na domaćem i inozemnim tržištima, pristupu koji se do sada dokazao ispravnim i omogućava iznimnu fleksibilnost i otpornost na lokalizirane tržišne poremećaje. Navedeno nije moguće bez ljudi koji posjeduju specifična znanja i vještine. Pred svima nama je veliki izazov i zadaća da osiguramo da Republika Hrvatska i u budućnosti ima ljude koji će svojim radom, znanjem i sposobnošću omogućavati daljnji rast i razvoj našega gospodarstva.

29. travanj 2024 06:53