Koliko ste puta u životu popili lošu kavu u kafiću? Odgovor je vjerojatno puno previše puta. Da bi stao na kraj takvoj praksi, Miroslav Kovač osmislio je senzor koji će to spriječiti. Naime, njegova startup tvrtka razvila je rješenje Coffee Cloud. Riječ je o senzoru koji se ugradi u aparat koji kuha kavu. Taj senzor prikuplja sve moguće podatke – od kvalitete kave, kako je kava napravljena, do toga koliko je točno kave toga dana skuhano.
- Taj IoT senzor prikuplja podatke i šalje ih na internet. Razvili smo sustav koji prikuplja te podatke, razvili smo aplikaciju koja analizira kavu. Pomažemo svakome ugostitelju da ima najbolju kavu na svijetu. Kada se ti podaci prikupe i analiziraju, pokažu se kakva je kava i što se sve treba napraviti da ona bude bolja – kaže Kovač. Tvrdi da boljom kvalitetom kave rastu i prihodi.
- Vlasnik kafića ima točne podatke o količini skuhane kave po danu i koji konobar kuha bolje, a koji lošije - Konobar u kafiću dobiva informacija kako da skuha bolju kavu - Gosti kafića znaju da je u tome kafiću kava bolja nego u drugome - Distributer kave imaju informaciju priprema li se kava na ispravan način
Tržište mu je cijeli svijet i za sada nema konkurenciju. U desetak zemalja plasirao je svoj proizvod i radi s najpoznatijim brendovima svijeta, a nedavno je potpisao ugovor s Lavazzom.
- Imamo podatke koji trebaju svima. Distributerima koriste kako bi točno znači kako se njihova kava koristi. Lavazza koristi naše senzore kako bi imala informaciju koriste li njihovi kupci njihovu kavu ispravno. Kada popijete kavu iz šalice na kojoj piše Lavazza, i ako je ona loša, okrivit ćete Lavazzu. A nije kriva Lavazza, nego kafić, odnosno konobar koji nije znao ispravno skuhati kavu. Ili je kafić stavio drugu kavu jer se ponekad događa da brend ustupi caffe aparat nekom kafiću, a ovi pak onda kupuju drugu kavu. A vi mislite da pijete Lavazzu – kaže Kovač.
Coffee Cloud je senzor koji je spojen unutar aparata za kavu. Spojen je putem GPRS-a i skuplja podatke. Detektira se kvaliteta kave, i to svaka koja je toga dana skuhana. Ta se kvaliteta rangira i daju se rješenja kako da skuhana kava bude još bolja.
- Ono što je ključno za vlasnike kafiće - točno znaju koliko je kava skuhano i ne postoji mogućnost da konobar skuha kavu ‘sa strane‘ – kaže Kovač.
Cijena aplikacije vrlo je znakovita – jedna kava dnevno – i plaća se kao mjesečna pretplata. Kovaču je cilj postati ‘must have‘ u tom biznisu. Kava je najprodavaniji artikl u kafićima. Čak 70 posto prometa odnosi se na kavu. Inače, prvi investitor Coffee Clouda bio je iz Estonije, a sada im je najznačajniji ulagač njemački Metro Cash&Carry. Kovač želi pokriti cijeli HoReCa kanal. Nadamo se da će uspjeti u tome jer nitko od nas više ne želi piti lošu kavu.