Od srpnja ove godine elektronička distribucija računa među pravnim osobama i tijelima državne uprave postaje standard. Elektronička distribucija postaje obavezna u svim postupcima javne nabave što za dobavljače znači da će račune morati obavezno slati u elektroničkom obliku.
Hrvatska pošta s uslugom ePošta je registrirani informacijski posrednik, koji omogućava distribuciju eRačuna strukturiranih prema definiranoj EU normi te je povezana s registrom javnih naručitelja.
Ugovaranje slanja elektroničkih računa vrlo je jednostavno, a usluga se može koristiti za postupke javne nabave ili za slanje računa ostalim korisnicima ePošte. Ova digitalna usluga Hrvatske pošte jedini je informacijski posrednik koji pored slanja eRačuna javnim naručiteljima nudi slanje računa i drugih dokumenata prema više od 170 000 privatnih i poslovnih korisnika. Dodatna mogućnost za korisnike je da putem ePošte pošalju sve svoje dokumente na distribuciju u elektroničkom obliku ili ispis, kuvertiranje i uručenje primatelju koji želi primati pošiljke na kućnu adresu. Pored toga, korisnik može poslati pismo na ispis i kuvertiranje kao običnu ili preporučenu pošiljku.
Poslovni korisnici ePošte uslugu slanja računa ePoštom ugovaraju u četiri jednostavna koraka:
- Potpis ugovora koji možete zatražiti od prodajnog predstavnika (Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.) ili u poštanskom uredu.
- Korisnik dobiva shemu za prilagodbu vlastitog sustava Europskoj normi kako bi mogao slati eRačune u postupcima javne nabave te ga prema njoj prilagođava.
- Testiranje povezivanja sustava ePošte s korisničkim sustavom.
- Poslovni korisnik šalje elektroničke račune ePoštom.