U prošlom broju Lidera objavili smo aktualnu temu o tome što se trenutno događa u uredima sektora za upravljanja ljudskim potencijalima (HR odjelima) kojima se opis posla u posljednjih deset godina značajno promijenio. Naime, nekada su u vodećim hrvatskim kompanijama kandidati za posao stajali u redovima, poslodavci su ih mogli praktički odabirati prema boji očiju. Danas HR- ovci promišljaju o svim mogućim kreativnim načinima kako da privuku nove radnike i istovremeno zadrže stare. Ovog tjedna na Liderovom webu objavljujemo serijal odgovora čelnih HR-ovki velikih hrvatskih kompanija u cijelosti, koje su nam ispričale kako se njihovi odjeli prilagođavaju trendovima na tržištu rada. Uz to, 5. prosinca, u suradnji s Udrugom u4 HR, Lider organizira u zagrebačkom Westinu HR konferenciju pod nazivom ‘Privuci i zadrži’.
>>>Employer brend je posljedica produktivne i sretne organizacije, a ne samostalni projekt
Ericsson Nikola Tesla definitivno spada među najpoželjnije poslodavce, pogotovo kad su u pitanju tehnološka zanimanja. Marijana Đuzel, direktorica ljudskih potencijala priča o metodama uz pomoć kojih je kompanija u posljednjih pet godina zaposlila 1500 radnika.
Koliko se u vašoj kompaniji promijenio način rada HR odjela u odnosu na prije deset godina? Jeste li povećavali broj stručnjaka i koji je trenutno njihov najveći fokus?
Način rada se znatno promijenio, sukladno novoj ulozi koju HR timovi imaju u većini modernih kompanija. Prerastavši davno okvire kadrovske službe, HR odjel Ericssona Nikole Tesle svoju strategiju temelji na strategiji kompanije s težnjom da bude istinski partner biznisu. Naš tim danas broji 20-tak iskusnih profesionalaca koji pokrivaju sva područja unutar HR-a. Posebno su posvećeni pronalaženju, razvoju i zadržavanju talenata, što je od presudne važnosti za uspjeh jedne tehnološke kompanije.
Kolika vam je trenutna potražnja za novim radnicima i kojim točno kadrovima?
Potražnja je velika, i to ne samo trenutačno. Intenzivno zapošljavamo već gotovo cijelo proteklo desetljeće, a tražimo kadrove tehničkih struka, prvenstveno developere. Kao i sve ostale tvrtke, i mi se suočavamo s deficitom ICT kadrova na domaćem tržištu rada uslijed nedovoljnih kvota na hrvatskim fakultetima te se nadamo da će se taj problem uskoro riješiti.
>>>Kriek: HR u Hrvatskoj me podsjeća na rimskog boga Janusa
Na koje sve kreativne načine dolazite do novih zaposlenika, a na koje nastojite zadržati postojeće?
Svakako na vrlo kreativne načine. U potrazi za novim zaposlenicima, uz standardne načine i kanale poput oglašavanja na specijaliziranim portalima, aktivno pratimo i pretražujemo društvene mreže, sudjelujemo na studentskim i drugim okupljanjima stručnjaka, surađujemo s fakultetima na zajedničkim projektima, organiziramo Ljetni kamp za studente završnih godina studija, uključujemo studente u rad na projektima u samoj kompaniji kao i u korporaciji Ericsson, podržavamo ih u izradi diplomskih i drugih akademskih radova i sl. Kroz sve ove oblike, obostrano se upoznajemo i želimo biti prepoznati kao prvi izbor. Nakon zapošljavanja, krećemo s programima intenzivne brige za zadovoljstvo zaposlenika. Osiguravamo atraktivne i kvalitetne poslove, omogućujemo kontinuirani razvoj zaposlenika u najnovijim tehnologijama te napredovanje u karijeri, rad u internacionalnim timovima i dr. Svjesni smo i važnosti adekvatnog materijalnog vrednovanja rada za kvalitetnu egzistenciju svakog čovjeka te tražimo optimalnu razinu plaće i beneficija za svakog zaposlenika, adekvatno njegovu razvoju i u skladu sa osobnom motivacijom. Sustav nagrađivanja i razvoja talenata je razvijen na način da djeluje poticajno za zaposlenike. Osim klasičnih beneficija, postoji i program stipendiranja poslijediplomskih studija, doktorata, MBA, specijalističkih programa, različitih programa certificiranja i dr. što je veliki plus za kadrove u dinamičnoj ICT industriji.
Koliko vam se u posljednjih pet godina povećao trošak radne snage (ulaganja u plaće, benefite, edukacije, regrutacije i sl.)?
Ericsson Nikola Tesla je samo u zadnjih pet godina zaposlio gotovo 1500 ljudi i to je rezultiralo određenim povećanim troškom, no povećanje nije samo posljedica rasta broja zaposlenika. S jedne strane, dogodile su se značajne promjene na tržištu rada kojima smo se morali prilagoditi, kao i promjenama u zahtjevima novozaposlenih. S druge strane, promijenjeni način rada zahtjeva također povećana ulaganja u segmentu opreme i radnog okruženja. Iako je rast bilo koje vrste troška pa tako i troška zaposlenih za kompaniju u načelu uvijek negativan, kompanija smatra da je to najbolja investicija u proteklom razdoblju.
>>>Ericsson Nikola Tesla: Modernizacija HT-ove mobilne mreže
Koliko ulažete u tzv. employer branding i koliko je on značajan za vašu kompaniju?
Za nas je employer branding jedan dio slagalice ukupne percepcije kompanije na koju smo jako ponosni. Ona se temelji na načelima društveno odgovornog ponašanja, ugrađenim u sve segmente poslovanja i u odnose sa svim zainteresiranim stranama. Naš je stav jasan: ne možete zanemariti etično postupanje u jednom segmentu, a isticati uspjehe na nekom drugom području, barem ne na duži period. Rezultat takvog pristupa i rada je da je brend Ericssona Nikole Tesle vrlo snažan u Hrvatskoj i šire što znatno pomaže u privlačenju kvalitetnih kadrova. U prilog tome govore nagrade Zlatni indeks za najbolju percepciju među hrvatskim studentima i mnoge druge.