Aktualno
StoryEditor

Maserati Ghibli: Talijan juri na njemačku konkurenciju

14. Siječanj 2017.

Maserati je legendarno ime koje možda nema težinu poput Ferrarija, ali izaziva respekt i ima sportski prizvuk. Maserati i Ferrari svakako veže ista vlasnica, Grupa Fiat. Već godinama Fiat se trudi vratiti Maserati u prvi plan, odnosno pozicionirati ga, naravno, ispod Ferrarija, ali opet u rangu s njemačkim konkurentima. Pritom mislimo i na nedavno osvježeni model Ghibli. Riječ je o limuzini s četverim vratima koja ima kupeovski izgled, izravnoj konkurenciji Mercedesu CLS-u, Porscheu Panameri ili Audiju A7 Sportbacku. Poput većine talijanskih automobila i Ghibli izgleda izrazito zavodnički, impresivno. Redizajn nije donio veće promjene, dotjerani su detalji.

Brzina bez blokada

U unutarnjem prostoru dominira koža na sjedalima, na kokpitu i, naravno, vratima. U prvom je planu i veliki ekran ili, bolje reći, mali televizor sa svim pratećim funkcijama. Nekako se brend Maserati veže uz benzinske motore iako se vremena mijenjaju. Kod obnovljenog Ghiblija u ponudi su dva benzinska motora. Oba su šesteroclindrična i imaju obujam od tri litre, a slabija verzija sad izvlači 350 konja, što je 20 više od prijašnjeg modela. Do stotke je vozilu potrebno 5,5 sekundi i razvija najveću brzinu od 267 km/h (nema blokada kao kod njemačkih proizvođača). Jači benzinac istog obujma razvija 411 konja, što smanjuje ubrzanje do 100 kn/h za 0,5 sekundi i povećava najveću brzinu na 285 km/h. Isti motor ide i u opciji s pogonom na sva četiri kotača. Tada je ubrzanje još bolje, 4,8 sekundi; posljedica je mali porast  potrošnje.

Rasni sportski autić

Neki će reći svetogrđe, neki razum, ali Maserati ima i dizelske izvedbe. Riječ je o proizvodu poznatog proizvođača dizela VM-u koji surađuje vrlo dugo i dobro s Grupom Fiat. Opet su dvije izvedbe, slabija od 250 konja (0 – 100 km/h za 6,7 sekundi, najveća brzina 240 km/h) i jača od 275 konja (6,3 sekunde do 100 km/h i 250 km/h najveća brzina). Zanimljivo, obje imaju jednaku deklariranu prosječnu potrošnju od 7,7 l/100 km. Ghibli u Hrvatskoj sigurno neće ugroziti njemačku nadmoć u toj kategoriji automobila, ali svakako može biti zanimljiva alternativa nekomu tko želi biti drugačiji i osjetiti rasni talijanski sportski automobil.

>>>Fiat najavio prodaju 10 posto dionica Ferrarija i uvrštenje na burzu u New Yorku

22. studeni 2024 18:20