Aktualno
StoryEditor

Mlada poduzetnica iz Zagreba Ines Marić pokrenula vlastiti posao i već dvije godine uspješno posluje

03. Siječanj 2018.

Nakon više od šest godina provedenih u korporativnom svijetu, sada mlada poduzetnica iz Zagreba, a inače diplomirana novinarka, Ines Marić, odlučila se 2015. godine na preokret u karijeri – zasukala je rukave, uzela stvar u svoje ruke i samozaposlila se. Zaključivši da su joj u životu potrebni novi izazovi, odlučila je otvoriti vlastitu tvrtku želeći si tako omogućiti priliku da radi ono što voli i u čemu uživa. Otvorila je vrata interaktivne event management agencije PaPRika, koja spaja kreativnost, inovativnost, dizajn i produkciju.

Nedostupan FFF izvor 

- Kaže poduzetnički trend da se poduzetnici većinom financiraju od FFF izvora (family, friends and fools), a budući da mi ni jedan od tih izvora nažalost nije bio dostupan, odlučila sam aplicirati za sredstva potpore za samozapošljavanje Grada Zagreba. Sve je krenulo kada sam igrom slučaja saznala za Plavi ured te se prijavila na besplatnu Startup akademiju kako bih stekla osnovna znanja o poduzetništvu. Uz podršku i stručno vodstvo djelatnika Plavog ureda i uz dobar poslovni plan aplicirala sam na natječaj te su mi sredstva vrlo brzo bila i odobrena, rekla je Marić dodavši da smatra kako posjedovanje vlastite tvrtke omogućava slobodu i nezavisnost te daje priliku za veći doprinos društvu.

>>>Anita Letica: Žene u biznisu se suočavaju s brojnim predrasudama i stereotipima

Sredstva koja je dobila za pokretanje posla iskoristila je za opremu koja joj je bila potrebna za poslovanje i za plaćanje doprinosa. Iako joj iznos od 25 tisuća kuna nije bio dovoljan, dao joj je određeni vjetar u leđa.

- Živimo u teškim vremenima i vjerojatno bih se puno teže odlučila na ovaj poslovni potez da nije bilo poticaja za samozapošljavanje, rekla je Marić i dodala kako je prošle godine primila djelatnicu na stručno osposobljavanje.

PaPRika surađuje s nekoliko honorarnih djelatnika, no širenjem i razvojem poslovanja, Marić je svakako u planu i konkretno zapošljavanje.

Eko Limach Fest kao motivator

Presudni motivator za pokretanje privatnog posla ovoj mladoj poduzetnici bila je zapravo realizacija vlastitog, ekološki i društveno odgovornog projekta - Eko Limach Festa jer se kao pojedinac oduvijek smatrala odgovornom i obveznom da na neki način pomogne zajednici, odnosno da doprinese ekološkoj modernizaciji društva pa je uzela stvar u svoje ruke i organizirala vlastiti event.

>>>‘Dama čvrste ruke’ Gordana Deranja: Nužna je veća socijalna osjetljivost za žene u biznisu

- Prilikom organizacije evenata i kampanja vodimo računa o utjecaju na okoliš i lokalnu zajednicu. Društveno angažirani eventi i kampanje su PR alati koji dopiru do većeg broja ljudi dok pridonose stvaranju dugoročno pozitivne javne recepcije i percepcije brenda. Jedan od takvih projekata je i dječji eko festival - Eko Limach Fest (ELF).

ELF je inovativna, cjelodnevna platforma za edukaciju novih naraštaja koji su nositelji održivog razvoja svoje zajednice. Misija ELF-a je poticanje naraštaja djece na savjesno i odgovorno postupanje prema prirodi i zajednici, još od rane dobi, kroz jačanje njihove individualnosti, inovativnosti i kreativnosti te prenošenje pozitivnog razmišljanja i navika koje će se jednoga dana neminovno odraziti na njihov život, život njihovih obitelji te posredno, na cijelo društvo i ekosustav. Vizija ELF-a je održiva zajednica koja brine za svoje članove, a cilj je promocija lokalne zajednice i njenih stvaratelja vrijednosti. Festival se sastoji od interaktivnih radionica edukativnog i kreativnog karaktera te sportskog i zabavnog programa, namijenjenog djeci i njihovim roditeljima.

[caption id="attachment_313397" align="aligncenter" width="750"] Foto: Ines Marić/Eko Limach Fest Kastav[/caption]

- Kreirajući program prepoznali smo važnost uključivanja brendova i lokalnih tvrtki u sadržaje za dobrobit zajednice i okoliša. S obzirom na to da brendovi i tvrtke posredno ili neposredno djeluju i posluju zahvaljujući ljudima iz zajednice, smatramo da snose odgovornost vraćanja dijela vrijednosti u tu istu zajednicu te da u središtu njihova fokusa treba biti prvenstveno čovjek i njegova dobrobit, samim time i dobrobit zajednice, istaknula je Marić, rekavši da je društveno odgovorno poslovanje važan dio strategije za rast svake tvrtke te je jedan od najsigurnijih načina stvaranja pozitivnog imidža, odnosno boljeg pozicioniranja na tržištu.

>>>Lada Tedeschi Fiorio: Izbjegavam romantiziranje vlastitih iskustava

Do sada je iza agencije nekoliko izdanja Eko Limach Festa koji su se uspješno održali u Zagrebu i Kastvu. Marić očekuje da će ELF s vremenom prerasti u veliku produkciju na regionalnoj razini koja će pridonijeti popularizaciji ekologije i održivog razvoja. Kako je rekla, do 2020. godine ELF će se održati u barem osam različitih hrvatskih gradova te barem dvije susjedne zemlje, s procjenom da će izdanja Eko Limach Festa posjetiti više od 60 tisuća ljudi, a u stvaranju programa sudjelovat će barem 200 edukatora.

Humanitarno djelovanje

Agencija PaPRika djeluje čak i humanitarno u suradnji s udrugom Portal dobrote kojoj su prošle godine bili podrška u organizaciji humanitarne inicijative Jakna za drugoga. U sklopu inicijative prikupljale su se zimske jakne za one koji nemaju ili su u teškoj financijskoj situaciji, a zahvaljujući građanima prikupljeno je više od 2000 jakni i kaputa.

- Isto tako, podržavamo ih i u novom zelenom projektu Nahranimo Hrvatsku u sklopu kojeg planiramo pokrenuti inovativnu aplikaciju Green Happy Hour. S projektima nastavljamo i u 2018. godini, a u planu imamo još puno zanimljivih noviteta.

>>>Poduzetnica iz Osijeka Kristina Kovačević nakon samozapošljavanja preživjela prvu godinu poslovanja

Da se sada prijavljuje za poticaj za samozapošljavanje, Marić ne bi ništa promijenila, osim možda vremena jer bi puno ranije krenula u cijelu priču.

- Svjesna sam da su mnogi u Hrvatskoj nezadovoljni poslom, neki jedva preživljavaju, a puno ih odlazi i van Hrvatske tražeći bolju priliku. No moram reći, i čvrsto stojim iza toga, da ipak nije sve tako crno. Posla u Hrvatskoj ima, no treba zasukati rukave i raditi. Zaista nije lako, osobito ako nemaš određeni back up, no ako imaš dobru ideju i ako si uz to uporan, uspjeh će sigurno doći. Jer gdje ima volje, ima i načina. Vlastiti biznis iziskuje da se njime bavite i po 14 sati dnevno, i potrebno je jako puno snage, volje i truda kako bi ideju uspjeli realizirati u stvarnosti, poručila je Ines Marić.

29. travanj 2024 12:31