Predsjednik HTZ-a ljubav prema turizmu gaji od malih nogu kad je s bakom pripremao i posluživao doručak za njezine goste. Prošao je gotovo sve stepenice u turističkoj hijerarhiji: od noćnog portira, perača posuđa, konobara, recepcionara do predsjednika uprave hotela
Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić voli sport, posebno nogomet i skijanje, a odmaraju ga i opuštaju more i ribolov na barci. Funkciju direktora Hrvatske turističke zajednice obnaša od 5. srpnja prošle godine. Karijeru je započeo u diplomaciji. U Ministarstvu vanjskih poslova radio je od 1996. do 2001. godine, između ostalog i kao tajnik u hrvatskom veleposlanstvu u Ljubljani. Staničić ima vrlo bogato iskustvo i u turističkom sektoru. Nakon nekog vremena prevagnula je želja za radom u realnom sektoru, odnosno za radom u hotelijerstvu za što se i školovao. Radio je kao pomoćnik direktora marketinga i prodaje Hotela Novi, a kasnije je bio i član Uprave te tvrtke. Karijeru je nastavio u Opatiji, gdje je obnašao funkciju predsjednika Uprave jedne od najvećih hotelskih kompanija u Hrvatskoj, Liburnia Riviera Hotela.
– Ljubav prema turizmu gajim od malih nogu kada sam s bakom pripremao i posluživao doručak za njezine goste u privatnom smještaju. Prošao sam brojne razine poslova u turizmu, od noćnog portira, perača posuđa, konobara, recepcionara, da bi na kraju došao do mjesta direktora hotela, predsjednika uprave hotela te danas direktora Hrvatske turističke zajednice, na što sam iznimno ponosan – ispričao nam je Staničić.
Sve dinamičniji procesi rada
Što se tiče korporativnih kultura u upravljanju tvrtkama, Staničić osobno snažno inzistira na timskom radu, kako prilikom provedbe zacrtanih aktivnosti, tako i prilikom donošenja odluka kojima su određivali glavne poslovne procese s ciljem tržišne dobrobiti kompanije, odnosno s ciljem ostvarenja uspješnih poslovnih rezultata.
– Izdvojio bih i društveno odgovorno upravljanje s naglaskom na ulaganje u razvoj kadrova, koji su osnovni preduvjet i najvažniji čimbenik uspješnog poslovanja. Tu su i ostali važni segmenti korporativne uspješnosti, poput etičnosti, morala, stručnosti, predanosti, lojalnosti, ali i kvalitetnog odnosa s društvenom zajednicom u kojoj kompanija djeluje. Ovo posljednje posebno se odnosi na turizam, na koji snažan utjecaj ima cjelokupna zajednica – istaknuo je Staničić.
Današnji procesi rada su, kako nam je rekao, mnogo dinamičniji, kompleksniji i sadržajniji, a očekivanja su veća te promjene koje diktiraju trendove i kretanja mnogo se češće mijenjaju, što zahtijeva mogućnost brze prilagodbe poslovnih procesa i načina rada. Dodao je da u obzir valja uzeti i nove tehnologije, brži protok informacija i njihovu laku dostupnost te da upravo to čini današnje poslovno okružje vrlo otvorenim i konkurentnim.
Kada smo ga upitali da nam ispriča jednu anegdotu iz karijere, rekao je da mu je teško izdvojiti jednu jedinu, ali napomenuo je da mu je kada je radio s gostima svaki dan bio novi doživljaj i jedinstvena priča za sebe. – Zabavno je i zanimljivo raditi s mnogo ljudi različitih kultura, a stečena iskustva dragocjena su mi u današnjem radu – bio je kratak Staničić.
Školovanje: Diplomirao je na Hotelijerskom fakultetu u Opatiji, završio je i jednogodišnji studij Diplomatske akademije u Zagrebu te magistrirao na Fakultetu za hotelski i turistički menadžment u Opatiji. Karijera: Karijeru je započeo u Ministarstvu vanjskih poslova, bio je tajnik u hrvatskom veleposlanstvu u Ljubljani, pomoćnik direktora marketinga i prodaje Hoteli Novi, član Uprave te tvrtke, predsjednik Uprave Liburnia Riviera Hotela te predsjednik Uprave crikveničke hotelske tvrtke Jadran, predsjednik Uprave Hotela Bernardin iz Portoroža. Hobi: nogomet, skijanje i ribolov
Zadovoljstvo zaposlenika
Principi kojima se vodi u poslovanju su etičnost, moral i stručnost, a iznimno važnim smatra atmosferu među zaposlenicima na svim razinama.
– O njihovom zadovoljstvu, zajedništvu i poslovnoj uigranosti direktno ovise rezultati kompanije. Upravo je zbog toga važna komunikacija jer samo zajedničkim snagama možemo stvoriti ugodno, pozitivno i motivirajuće radno okružje – konstatirao je Staničić.
Mentora u karijeri nije imao, ali rekao nam je da postoje osobe, profesionalci i jake individue koje je susretao tijekom svoje poslovne karijere koji su ga na neki način inspirirali svojim radom, pristupom i načinom razmišljanjima.
– Neka znanja čovjek stječe i putem iskustva drugih i upravo zato smatram da je ponekad dragocjeno i korisno poslušati savjete starijih i iskusnijih kolega – poručio je Staničić.
Staničić je također aktivno sudjelovao u izradi strateških dokumenta iz područja turizma: Strategije razvoja turizma Republike Hrvatske, Strateškog plana razvoja turizma Primorsko-goranske županije, Strateškog plana razvoja turizma Grada Opatije i Strateškog marketing plan Primorsko-goranske županije.