Debi nove Spotify tehnologije na burzi u New Yorku (NYSE) u utorak privukao je ulagače svih generacija, a primjećena je i potražnja izvan najzastupljenije skupine korisnika - milenijaca. Spotify, najveći glazbeni servis u svijetu, prva je velika kompanija koja je provela metodu izravnog izlistavanja svojih dionica što je izazvalo veliki interes svih dobnih skupina, javlja Reuters.
Ovakva metoda provedbe inicijalne javne ponude ne postavlja cijene dionica unaprijed već na tržište stavlja direktno dionice privatnih investitora za razliku od konvencionalne metode kada procesom upravljaju investicijski bankari.
>>>Kršenje autorskih prava: Spotify suočen s tužbom ‘teškom’ 1,6 milijardi dolara
Dionice socijalne platforme Snap Inc‘s prošle godine pokazale su se vrlo popularne među milenijalcima, što nije bio slučaj kod Spotifya iako je primarna baza korisnika ista. Prema brokerskim kućama Fidelity i TD Ameritrade prodaja dionica Spotifya široko je rasprostranjena među svim dobnim skupinama.
Na stranici StockTwits, društvenoj medijskoj platformi čiji su većinski korisnici maloprodajni investitori, izražena je skeptičnost prema ovoj vrsti ulaganja prije svega zbog jake konkurencije poput Applea, kao i slabije profitabilnosti Spotifya. Dio komentatora rekao je kako bi ipak razmotrili kupnju dionica, ali po nižoj cijeni.
Rezultati prvog dana trgovanja pokazuju da je potražnje bilo jer su dionice porasle za 12.9 posto. U srijedu su završile na 145,87 dolara, što je za 2.1 posto manje od one u utorak. U četvrtak cijena dionice iznosila je 144.2 dolara dok je u petak porasla za 2,17 posto, odnosno popela se na 147.12 dolara.
>>>Dionice Spotifya uskoro na Wall Streetu?
Prošle godine tvrtke povezane sa tehnološkim sektorom zabilježile su dvojbenu uspješnost kad su u pitanju inicijalne javne ponude. Primjerice dionice tvrtki poput MuleSoft Inc. i Roku Inc porasle su gotovo sto posto od inicijalne javne ponude. S druge strane, dionice Snap and Blue Apron Holdings Inc. izgubile su na vrijednosti.
Spotify je glazbeni servis za streaming glazbe osnovan 7. listopada 2008. godine, sa sjedištem u Stockholmu u Švedskoj. Dostupan je u većini Europe i Amerike, kao i u Australiji, Novom Zelandu i dijelovima Azije. Korisnici mogu izraditi, dijeliti i uređivati popise za reprodukciju i pjesme na društvnim medijima i izraditi popise za reprodukciju s drugim korisnicima. Spotify omogućuje pristup više od 30 milijuna pjesama. Od lipnja 2017. godine imali su više od 140 milijuna aktivnih korisnika mjesečno i više od 70 milijuna pretplatnika koji plaćaju od siječnja 2018. godine.