Poduzetnici
StoryEditor

Startupovi izravno pristupaju korisniku i bankama preuzimaju poslove

09. Kolovoz 2016.
Piše:
lider.media

Velika većina banaka brine se da bi dio njihovog poslovanja mogla preuzeti nova poduzeća za razvoj financijskih tehnologija (FinTech) koja bolje razumiju rastuće potrebe korisnika. Mnoge banke sklapaju partnerstva s FinTech poduzećima kako bi poboljšale svoje usluge korisnicima, a u tom scenariju korisnik je taj koji profitira. Čak 76 % ispitanika iz bankarskog sektora smatra da dio njihovog poslovanja u opasnost dovode FinTech poduzeća. Svjedoče situaciji u kojoj startupovi izravno pristupaju krajnjem korisniku i potpuno zaobilaze banke. Ne iznenađuje da se u bankarskom sektoru gubitak udjela na tržištu i pritisak na maržu smatraju ključnim prijetnjama.

Tri četvrtine ispitanika u istraživanju smatra da je sve veća usredotočenost na klijenta najveći učinak koji financijske tehnologije imaju na njihovo poslovanje. Iako i dalje slaba točka tradicionalnih banaka, orijentacija prema klijentima jedna je od prednosti startupova. Novopridošlice na tržište percipiraju frustracije klijenata kao priliku za izradu prikladnih rješenja, dok tradicionalne banke i dalje zaostaju u postupnim poboljšanjima usluge. Time bi se mogla objasniti činjenica da konkurenciju između banaka i startupova polako zamjenjuje izravna suradnja. Banke su od svih financijskih sektora najaktivnije u pogledu sklapanja partnerstava s FinTech poduzećima. U istraživanju je 42 % ispitanika iz bankarskog sektora izjavilo da sklapaju partnerstva i uspostavljaju investicijske fondove za financiranje FinTech poduzeća.

- Korisnicima je važna praktičnost, prilagodljivost, dostupnost i jednostavna upotreba. Kako bi ispunili ta očekivanja, banke i FinTech poduzeća trebali bi se usredotočiti na prilike u kojima će moći maksimalno iskoristiti uzajamne prednosti bilo da je riječ o izradi i razvoju proizvoda koji nude startupovi ili distributivnim i infrastrukturnim sposobnostima banaka. FinTech poduzeća ističu se po jednostavnosti i glatkoj integraciji proizvoda, no nedostaje im odgovarajuća IT sigurnost i regulatorna nepromjenjivost koje nude banke. Svjedočimo tome da obje strane zajednički ostvaruju novi uzajamno koristan odnos, a u konačnici će korisnici iz toga izvući najviše koristi, kaže globalni voditelj zadužen za usluge sektoru financijskih tehnologija PwC-a Manoj Kashyap.

No Kashyap upozorava da, unatoč važnosti suradnje tradicionalnih banaka i „start-upova“, još uvijek je prerano za njezino ostvarivanje, a dogovor oko optimalnih načina rada mogao bi potrajati

- U međuvremenu bi banke trebale početi pojednostavljivati svoje proizvode i usluge kako bi olakšale usporedbe s drugim sudionicima tržišta i smanjile nedoumice klijenata. Istodobno je ključno da banke pristupe razvoju proizvoda imajući na umu korisničko iskustvo umjesto da se oslanjaju na uobičajen pristup s procesima kao smjernicama u izradi. Naposljetku, banke bi trebale obratiti pozornost na povratne informacije svojih korisnika i pravodobno ih razviti u ponude. To moraju poduzeti neovisno o promjenama koje su uzrokovala FinTech poduzeća.

25. travanj 2024 07:39