Poslovna scena
StoryEditor

Iznimno smo zadovoljni hrvatskim proizvođačima namještaja i zato pregovaramo s još četiri tvrtke

05. Svibanj 2016.

[gallery columns="5" link="file" size="full" ids="219523,219524,219525,219526,219527"]

U Hrvatskoj je sve više poduzetnika koji su fleksibilni, što je presudno za današnji digitalni poslovni svijet, i spremni uložiti u nove tehnologije. Također, tvrtke s kojima surađujemo šire se i imaju više zaposlenih nego prije dvije godine

Otto grupa ‘teži‘ 18 milijardi dolara, a zastupa tri potpuno različita sektora: internetsku i katalošku prodaju, logistiku i financije. Predvodi je Michael Otto, godinama jedan od 50-ak najuspješnijih poslovnih ljudi svijeta na Forbesovoj listi. Proteklog tjedna doputovao je u Hrvatsku kako bi se susreo s domaćim proizvođačima namještaja čije proizvode Grupa prodaje. Njegova je želja bila da cijeli posjet prođe ‘ispod radara‘.

Nakon što je 1980. preuzeo tvrtku od oca Wernera, koji je od male trgovine u Hamburgu stvorio super uspješnu tvrtku, ovaj samozatajni Nijemac, inovator umijeća trgovanja, strpljivo je nadograđivao obiteljsko poslovno carstvo, koje se tako danas sastoji od 123 tvrtke, djeluje u 19 zemalja svijeta i drži drugo mjesto po online prodaji u Europi. Prošle godine prodali su više namještaja nego Ikea te su u odnosu na 2014. ostvarili rast online prodaje za čak deset posto.

• U jednoj njemačkoj studiji navodi se da će do 2020. velik broj trgovaca namještajem morati zatvoriti vrata zbog internetske prodaje namještaja koji postaje treća najprodavanija kategorija nakon knjiga i odjeće. Hoće li uskoro online prodaja potpuno zamijeniti katalošku?

– Digitalna tehnologija danas je pokretačka snaga svjetske ekonomije te brojke koje ostvarujemo online prodajom neprestano rastu za razliku od kataloške prodaje, koja je očito u silaznoj putanji. No nikada cijela prodaja neće teći isključivo internetom. Vjerujem da je kombinacija online i kataloške prodaje najbolje rješenje. Katalozi više nisu toliko bitni za samu prodaju, no itekako su važan marketinški alat. Funkcioniraju poput foršpana za online trgovine. Zanimljiva su istraživanja prema kojima tvrdokorni online kupci, kada im pošaljemo kataloge, postaju aktivniji i naposljetku više kupuju preko interneta.

• Surađujete s nekoliko hrvatskih proizvođača namještaja posljednje dvije-tri godine. Koje količine sada nabavljate iz Hrvatske i koliki je potencijal u nabavi namještaja za Otto grupu ovdje?

– Otto grupa postala je aktivna 2013. u ‘sourcingu‘ i nabavi namještaja u vašoj regiji te surađujemo sa šest hrvatskih proizvođača namještaja (DI Klana, Ciprijanović, Spin Valis, Mobilar, Prima namještaj, Luce produkt), a peći i dimovodne cijevi kupujemo od Color emajla. Izradili smo kompletnu analizu tržišta te smo iznimno zadovoljni rezultatima. Hrvatske tvrtke s kojima poslujemo brze su i fleksibilne te je materijal visoke kvalitete; riječ je o drvu hrasta od kojeg se ti proizvodi izrađuju. Tražimo dugoročnu suradnju, nećemo promijeniti partnera zato što je netko drugi ponudio nižu cijenu. Svjesni smo da je potrebno neko vrijeme dok se ne naviknemo jedni na druge, no s hrvatskim proizvođačima dosad smo surađivali na obostrano zadovoljstvo. Čini mi se da je u Hrvatskoj sve više poduzetnika koji su fleksibilni, što je presudno za današnji digitalni poslovni svijet, te su spremni uložiti u nove tehnologije. Također tvrtke s kojima surađujemo se šire i imaju više zaposlenih nego prije dvije godine kada sam bio u posjetu ovdje. Kad je riječ o samoj prodaji u Hrvatskoj, za sada nam to još nije u planu.

• Je li u planu kakva nova suradnja u Hrvatskoj?

– Do kraja godine planiramo pokrenuti suradnju s još četiri proizvođača namještaja.

Cijeli intervju pročitajte u novom broju Lidera.

22. studeni 2024 12:49