Aktualno
StoryEditor

U novom broju Lidera - Pelješki most: Hrvatske građevinske tvrtke jedva će moći biti i podizvođači

20. Rujan 2017.

Tko god pobijedi na natječaju za gradnju prve faze Pelješkog mosta, suočit će se s tim da će u Hrvatskoj teško naći podizvođače koji bi mogli sudjelovati u tom projektu. Pred svima trima ponuđačima, austrijskim Strabagom, kineskom grupom China Road and Bridge Corporationom (CRBC) te talijansko- turskim konzorcijem Astaldi–IC Içtasom velik je posao. Ne samo da moraju dokazati da je baš njihova ponuda ekonomski najisplativija, prema novim pravilima javne nabave koja se primjenjuju od 1. srpnja već moraju i naći kakve-takve domaće partnere kako bi lakše izgurali projekt, ako ga dobiju.

Pobjednik na prvome velikom natječaju po logici ekonomski naisplativije ponude teško će naći veće kooperante u desetkovanoj hrvatskoj građevinskoj industriji. A i radnici će biti mahom stranci – samo se još ne zna hoće li doći iz Kine, Turske ili bližih država. Najbolje će proći proizvođači građevinskog materijala, ali i tu će najviše biti uvoznog čelika.

Prvo procjenjuje povjerenstvo u Hrvatskim cestama, a ovo drugo zadaje još veće glavobolje. Svi oni već uvelike kontaktiraju hrvatske građevinske tvrtke, ali prema pričama domaćih građevinaca u Hrvatskoj ne postoji dovoljno velika građevinska tvrtka ili konzorcij koji bi kao glavni podizvođač radova bilo kojeg od tri ponuđača mogao sudjelovati u tom megalomanskom projektu. Vjerojatnije je, dakle, da bi oni mogli obavljati manje poslove, a za one veće budući izvođač morat će potražiti neko drugo rješenje.

Detaljnije o tome kako stranci svijećom traže kooperante na Pelješkom mostu te o mnogim drugim zanimljivim temama pročitajte u novom broju digitalnog ili tiskanog Lidera.

Autori: Edis Felić i Ksenija Puškarić

22. studeni 2024 03:13